Prva stvar koju veliki broj ljudi napravi ako misle da su bolesni, odnosno kada im se pojave određeni simptomi jest guglanje – pravi doktori često su skeptični prema "dr. Googleu" jer se na toj tražilici mogu pronaći i brojne netočne informacije, odnosno mogu naići na primjere teških bolesti koje imaju dio istih ili sličnih simptoma, zbog čega dolazi do (nepotrebne) panike i straha. Zbog toga bi mnogi mogli biti sumnjičavi prema informaciji da će, nakon sklapanja partnerstva britanskog Nacionalnog zdravstvenog servisa (NHS) i Amazona, korisnici pametnih zvučnika Bezosove kompanije više o svojim zdravstvenim problemima moći saznati od – Alexe.

Dakle, kada vas nešto zaboli i ne osjećate se najbolje, umjesto da kontaktirate doktora, prvo bi za zdravlje mogli pitati Amazonovog glasovnog asistenta. Partnerstvo NHS-a i Amazona sklopljeno je upravo iz tog razloga – kako bi se doktori, čiji je broj i inače u deficitu, rasteretili brojnih telefonskih poziva zabrinutih ljudi koji imaju neke blaže simptome bolesti.

Treba napomenuti kako Alexa neće skupljati podatke s razno-raznih i sumnjičavih virtualnih prostora, već će sa službene stranice NHS-a na kojoj se nalaze "medicinski odobrene" informacije i savjeti. Npr. građani mogu upitati stvari tipa "koji su simptomi gripe" i Alexa će im odgovoriti što o tome kažu medicinski stručnjaci, no korisnici neće moći razgovarati s glasovnim asistentom o svom stanju, već će samo dobivati odgovore na upite o simptomima. Među inim, Alexa bi mogla pomoći i starijim i slijepim te osobama s invaliditetom omogućiti lakši pristup informacijama.

Nekoliko je problema s takvim pristupom – jedan problem vezan je uz Amazon i sve dobro nam poznate izazove s privatnosti jer što ako netko prisluškuje ili sazna o kakvim se bolestima (a ta pitanja mogu biti osobna i neugodna) korisnik raspituje, a postoji i strah da će ljudi s vremenom slušati samo ono što im Alexa kaže pa neće (na vrijeme) potražiti savjete doktora.

Izvor: Technology review