Borba protiv klimatskih promjena, zelena energija i smanjenje ispuštanja stakleničkih plinova globalni su trendovi koji nisu zaobišli ni Vatikan. Tijekom godina Vatikan je smanjio svoj ugljični otisak korištenjem različitih tehnologija i materijala - postali su visoko učinkovite i štedljive sustave grijanja i hlađenja, poboljšali su izolaciju te su čak nabavili i električne transformatore s malim gubicima energije. Također, još 2008. i 2009. postavili su 2400 solarnih panela.
Ovaj tjedan iz Vatikana su najavili još jedan korak u borbi protiv klimatskih promjena i smanjenju negativnog utjecaja na okoliš. Naime, Roberto Mignucci, tehnički direktor zadužen za upravljanje opremom u Vatikanu, u nedavnom intervjuu iznio je planove o postupnoj zamjeni postojeće flote automobila s novim vozilima koja će biti - električna. Flota električnih vozila idealna je za Vatikan jer je samo područje male površine, dok su odvojeni posjedi relativno blizu tako da sigurno neće biti problema s trajanjem baterije i dosegom. Svako od njihovih vozila prosječno godišnje prijeđe oko 6400 km.
Mignucci je rekao kako će “uskoro” početi surađivati s proizvođačima automobila koji će im moći isporučiti e-vozila na procjenu. Pored investiranja u elektrificirani vozni park, odnosno zamjene starih vozila s novim automobila s električnim motorima, Mignucci je naglasio kako će paralelno s tim ulagati i u infrastrukturu, odnosno stanice za punjenje.
U Vatikanu su već postavljene punionice, no u budućnosti će se postaviti dodatne stanice, a isti plan postavljanja stanica za punjenje imaju i za područja koja se ne nalaze u samom Vatikanu poput bazilika svete Marije Velike i sv. Ivana Lateranskog, Castel Gandolfa i drugih.
Ono što nije poznato jest uključuje li elektrifikacije flote i novi e-papamobil, no s obzirom na to da se papa Franjo ionako vozi u ekološki prihvatljivoj verziji Toyote Mirai s pogonom na vodikove gorive ćelije, to vjerojatno neće biti prioritet.
Izvor: Aleteia