Trumpov šef kampanje stigao u Hrvatsku i odgovorio na pitanje koje vjerojatno zanima cijeli svijet

Istaknuo je kako je za Trumpovu pobjedu bila presudna vještina segmentiranja oglasa kojom su uspjeli utjecati na odluku neodlučnih birača.

Martina Čizmić | 13.04.2018. / 13:10

Brad Parscale (Foto: Dani komunikacija) (Foto: Dani komunikacija)

Jedan od najiščekivanijih govornika na Danima komunikacija u Rovinju zasigurno je Brad Parscale, voditelj kampanje američkog predsjednika Donalda J. Trumpa. Marketinški stručnjak koji je na raspolaganju imao budžet od 300 milijuna dolara već je sad imenovan za voditelja Trumpove kampanje 2020.

Kontroverzna kampanja koja se vodila 2016. godine još uvijek je predmet žustrih rasprava, a potaknula je brojne dileme o korištenju osobnih podataka koji su oglašivačima dostupne putem društvenih mreža, osobito Facebooka.

Parscale je održao predavanje pod nazivom “The Future Of Data-Driven Advertising” u kojem je govorio o mogućnostima koje se pružaju s vještim upravljanjem podacima, a za koje smatra da su presudile o pobjedi na američkim predsjedničkom izborima.

Među ostalim, istaknuo je kako je za Trumpovu pobjedu bila presudna vještina segmentiranja oglasa kojom su uspjeli utjecati na odluku neodlučnih birača i privući njihove glasove koji su bili ključni za pobjedu na izborima. Istaknuo je kako su real time data i social response putem digitalnih kanala omogućili formiranje političkih poruka na način kako nikada prije to nije učinjeno ni u jednoj kampanji.

Ispričao je kako su podatke dobivene digitalnim putem davali kreativcima da stvore sadržaj te ga plasirali korisnicima i bilježili reakcije. Napomenuo je kako su u kampanji kreirali 5.9 milijuna različitih verzija oglasa. Sav sadržaj unosili su u bazu te uz pomoć strojnog učenja dolazili do novih saznanja koja su koristila kreativnom timu.

Rekao sam im da nije bitna kvaliteta poruke, nego količina. Zahvaljujući podacima koje smo dobili mogli smo mijenjati i prilagođavati oglase i poruke, istaknuo je Parscale i kao primjer naveo da su ljudi više klikali na oglase sa zelenim gumbom nego na one s plavim.

Naveo je kako je predsjednička kampanja koju je vodio posebna po tome što je komunikacija bila bazirana na digitalnim kanalima, tj. prikupljenim podacima putem digitalnih kanala te da je na temelju toga upravljano komunikacijom u svim ostalim segmentima.

Nakon predavanja predsjednik Uprave HURA-e Davor Bruketa na pozornici je imao ekskluzivni intervju, jedan na jedan, s Bradom Parscaleom, postavljao mu je pitanja koja su zanimala sve u prostoriji, od medija do digitalnih stručnjaka te potom naveo: Vjerujem da smo dobili odgovore na pitanja koja su nas sve zanimala. Mnogi se zapravo pitaju zašto smo odabrali tako kontroverznog predavača poput Parscalea, razlog je u tome što su Dani komunikacija festival na kojima se predstavljaju aktualne svjetske prakse iz komunikacijske industrije. Cilj nam je kolegama omogućiti da diskutiraju i postavljaju pitanja pojedincima koji kreiraju globalne trendove, slagali se s njima ili ne, ne možemo zanemariti činjenicu koliki je njihov utjecaj na industriju.

Među ostalim, pitali su ga o ulozi Cambridge Analytice u Trumpovoj pobjedi.

Ne, Cambridge Analytica nije sudjelovala s Facebookovim podacima u kampanji, rekao je Parscale, ali i dodao kako su u kampanji koristili ljude koji su radili za njih.

Rekao je i kako će kampanja 2020. biti lakša jer više neće morati identificirati ciljanu publiku pa će lakše prenijeti Trumpovu poruku. Uvjeren je kako će Trump osvojiti još jedan mandat, i to lakše nego ovaj. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti