Tvrtke u Hrvatskoj rado bi uvele umjetnu inteligenciju, ali još nisu sigurne kako

Gotovo četvrtina banaka koje su sudjelovale u IDC-jevu istraživanju već koristi neki oblik umjetne inteligencije ne bi li spriječila prijevare i smanjila rizike, ali i povećala sigurnost i privatnost svojih korisnika.

Martina Čizmić | 17.06.2018. / 17:11 komentari
Umjetna inteligencija (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Bili mi toga svjesni ili ne, ali računarstvo u oblaku postalo je neizostavan dio modernog poslovanja. Posljednje istraživanje International Data Corporationa (IDC) o korištenju računarstva u oblaku pokazalo je kako su tvrtke u Hrvatskoj i regiji prepoznale sve prednosti poslovanja u oblaku.

tri vijesti o kojima se priča Hodanje (Foto: Thinkstock) Bitan je volumen, a ne intezitet Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka" Optički prijenos podataka, ilustracija Nevjerojatno! Japanci ruše rekorde: Napravili optički kabel kojim možete preuzeti cijelu arhivu interneta za manje od 4 minute Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Tako je u istraživanju istaknuto kako su telekomunikacijske i financijske tvrtke predvodnici u implementaciji računarstva u oblaku, ali ni tvrtke iz drugih područja ne zaostaju previše.

Najviše tvrtki bira privatni oblak u kojem mogu sigurno pohraniti svoje podatke i učiniti ih dostupnima svima unutar tvrtke. No svjesni su kako je neke podatke potrebno učniti dostupnima i drugim tvrtkama ili korisnicima te čak 44 posto tvrtki umjesto privatnog bira hibridni oblak koji kombinira privatni i javni oblak.

No zanimljivo je kako tvrtke sve češće svoju pozornost usmjeravaju i prema umjetnoj inteligenciji, internetu stvari te blockchainu kako bi uveli inovacije u svoje poslovanje.

Tako gotovo četvrtina banaka koje su sudjelovale u IDC-jevu istraživanju već koristi neki oblik umjetne inteligencije ne bi li spriječila prijevare i smanjila rizike, ali i povećala sigurnost i privatnost svojih korisnika.

Zanimljivo je kako je istraživanje pokazalo i u kojem će smjeru krenuti primjena umjetne inteligencije. Tako bi marketing i korisnička podrška mogli početi koristiti rješenja temeljena na umjetnoj inteligenciji kao što su chatbotovi i CRM rješenja, a nakon toga i pametni asistenti.

Istraživanje je otkrilo i kako je glavni problem za uvođenje umjetne inteligencije u poslovanje nedostatak vještina i stručnosti za implementaciju takvih rješenja. Tvrtke još uvijek traže konkretne dokaze da će im umjetna inteligencija unaprijediti poslovanje, a ne pretvoriti se u veliki problem.

Posebno ih zabrinjava kako istovremeno koristiti umjetnu inteligenciju za unapjeđenje poslovanja, ali i zaštititi privatnost korisnika (posebice nakon početka primjene GDPR-a), poštivati stroge zakone i pravila.

Možda će neke odgovore moći dobiti na konferenciji Think South East Europe koja će se 6. i 7. studenog održati na Bledu u Sloveniji. IBM će tamo predstaviti svoja rješenja, ali i omogućiti posjetiteljima vrijednu razmjenu iskustava.

Vezane vijesti