Kineske automobilske kompanije posljednjih su godina ostvarile značajan napredak. S rastom kvalitete, koju prate pristupačne cijene, ne samo da su njihovi automobili osvojili domaće tržište, već se sve više šire i globalno te predstavljaju opasnu prijetnju tradicionalnim proizvođačima automobila.
A tranzicija na struju kompanija poput VW-a ne ide po planu koji su ranije zacrtali te su problemi zapadne autoindustrije dobro poznati i o njima smo više puta pisali. Nakon što se pokazalo da europski korisnici nisu toliko ludi za električnim vozilima koja su skuplja u odnosu na benzince iz iste kategorije, ali i u odnosu na kineske konkurente, postao je jasno kako se nešto treba mijenjati.
ID.1 i ID.2 - ključ uspjeha
A ta nova strategija uključuje prebacivanje fokusa na - jeftinije automobile. Volkswagen je ranije najavio model ID.2 čija bi cijena trebala iznositi manje od 25 tisuća eura, a ovog tjedna na internom sastanku u tvornici u Wolfsburgu zaposlenicima su prvi put prikazali i svoj najjeftiniji električni automobil kojeg pripremaju. Njegova početna cijena trebala bi iznositi 20 tisuća eura.
Iz VW-a kažu kako će taj automobili biti dio nove serije manjih električnih vozila povoljnije cijene koji će biti atraktivni širokom krugu kupaca i bit će ključ u borbi s kineskim kompanijama poput BYD-a, ali i Tesle.
Prvi model nove serije bit će proizvodna verzija modela ID.2all koji je predstavljen još u ožujku 2022. godine, a koji bi se u prodajnim salonima trebao pojaviti tijekom sljedeće godine. Njegova osnovna cijena bit će manja od 25 tisuća eura, no jasno očekujemo i snažnije verzije tog modela s baterijama većeg kapaciteta koji će imati višu cijenu.
Osim tog modela, Volkswagen priprema i njegovu SUV verziju koja bi se na tržištu trebala pojaviti naknadno i koja bi, s obzirom na popularnost ove kategorije vozila, mogla privući veliki broj kupaca.
Novi električni modeli Volkswagenovih automobila proizvodit će se u tvornici u Wolfsburgu koja će, naglasio je CEO kompanije Thomas Schafer, ostati srce Volkswagena i u električnom dobu. Sljedeće dvije godine bit će, čini se, od ključne važnosti za njemačkog automobilskog diva jer 2026. stiže model ID.2, dok je njihov najjeftiniji e-automobil koji će se na tržištu pojaviti najvjerojatnije kao ID.1, planiran za 2027. godinu.
Izvor: Electrek