Stotine milijuna Europljana sljedeće tjedne će provesti u izolaciji, a njihova nova stvarnost seli se na društvene mreže.
Cilj je jasan i vrlo ozbiljan, treba smanjiti širenje smrtonosnog virusa, osigurati medicinske potrepštine i bolničke krevete za one najranjivije i spasiti živote.
No, cilj predstavlja izazov za mnoge u izolaciji - provođenje puno sati u ista četiri zida, bez ćaskanja u uredima ili socijalnog kontakta. Treba i animirati djecu tko ih ima i ako ne idu u školu, a tu je i hladnjak koji mami.
Stvarnost nove stvarnosti su društvene mreže koje su postale gotovo nužni resurs zbog vijesti, razmjene iskustava, opuštanja ili žustre rasprave. Twitter, Facebook i Instagram postali su slamka spasa mnogima.
U Italiji tenori i oni slabijih vokalnih mogućnosti pjevaju sa svojih balkona kako bi razveselili susjede i solidarizirali se. Snimke njihovih izvedbi razveselile su na društvenim mrežama milijune ljudi, i ne samo one u Italiji.
Chris Martin, pjevač Coldplaya održao je koncert u svom domu i prenosio ga uživo na Facebooku, uz hashtag #ZajednoKodKuće. Pjevač John Legend slijedit će njegovu ideju i učiniti isto.
Za sve koji prate novosti o koronavirusu, broj zaraženih, epidemiološka istraživanja i slično, Twitter je stalni izvor informacija, ali i dezinformacija.
Na internetu se neprekidno objavljuju vijesti, komentari stručnjaka, kao i snimke Talijana koji prepričavaju što bi voljeli da su znali prije desetak dana.
Kako je rad od kuće (#WFH na Twitteru) postao norma, dijele se savjeti kako u tom okruženju dati sve od sebe, gdje se smjestiti i kako ostati usredotočen. Ako nemate stol za kojim možete raditi, daska za peglanje može poslužiti kao alternativa.
Savjeti za video konferencije od kuće su očite. Izvucite se iz pidžama i počešljajte se, ali ne morate nužno nositi hlače.
Kućne tjelovježbe dokazano su popularne na Facebooku. Korisnici objavljuju najbolje načine da ostanete u formi dok ste zatvoreni u sobi.
U popularnom videu žena vježba oko gomile rola wc papira na koje su nahrlili kupci u strahu od utjecaja koronavirusa.
Mnogi objavljuju fotografije svojih mačaka i pasa. Neki ljubimci izgledaju iznenađeno zbog neočekivane pažnje koju odjednom dobivaju.
Za mnoge je porast upotrebe društvenih medija posljednjih godina označavao podjele te poticao bijes i ogorčenost, umjesto društvenosti.
No kako se Europa prilagođava stvarnosti samoizolacije, postoje znakovi da društvene mreže mogu izvući najbolje iz ljudi.
Korisnici na Twitteru, uz savjete o radu kod kuće ili brizi o starijim rođacima, dopuštaju svima da im se obrate te pozivaju sve one koji žele razgovarati ili podijeliti s njima svoje brige da im se jave.
(Hina)