U Kini cvate biznis iznajmljivanja virtualnih ljudi, koje se plaća i po 14 tisuća dolara

Sve veći broj brendova, financijskih institucija i drugih organizacija i medija koristi digitalne influencere i virtualne osobe za komunikaciju s klijentima, promocije itd.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 04.01.2023. / 08:05 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Poznate osobe kojima sponzori plaćaju milijune dolara moraju dobro paziti na svoj imidž u javnosti jer ako se o njima počne pisati u negativnom kontekstu (kao što je to slučaj s Kanyeom Westom ili Kyrieom Irvingom), može doći do prekida sponzorskih ugovora. Slično je i s brendovima koji moraju dobro paziti na to s kim će surađivati kako bi zaštitili svoj brend od nekog lošeg PR-a.

tri vijesti o kojima se priča MMS poruke, ilustracija Još jedan sigurnosni propust Počele su mu stizati poruke s nepoznatog broja, a onda je otkrio njihove stvarne pošiljatelje Xiaomi YU7 Na struju Potražnja za ovim automobilima je nevjerojatna, a uskoro napokon stižu i u Europu VW ID.EVERY1 Budućnost postaje realnost VW je korak bliže automobilu koji predstavlja prekretnicu na automobilskom tržištu

Slika nije dostupna Kina uvodi stroga pravila zbog deepfake sadržaja i prijeti kaznama

Kinezi imaju rješenja za takve probleme. S obzirom na to da je u posljednje vrijeme dio poznatih osoba koje surađuju s brendovima upao u probleme zbog npr. izbjegavanja plaćanja poreza ili nekih osobnih skandala, brendovi su počeli koristiti usluge virtualnih influencera. Kako prenose na CNBC-ju, u Kini biznis iznajmljivanja takvih virtualnih ljudi u posljednje vrijeme cvate te iz Baidua kažu kako se takve virtualne osobe mogu iznajmiti i za više od 14 tisuća dolara, ovisno o projektu.

Virtualne su osobe kombinacija animacije, zvučne tehnologije i strojnog učenja, koji stvaraju digitalizirana ljudska bića, objasnili su iz Baidua. Iz te tvrtke kažu kako njihove usluge već koriste kompanije koje pružaju financijske usluge, turistički odbori, pa čak i kineski državni mediji. Očekuju kako će potražnja na ovom tržištu do 2025. rasti po godišnjoj stopi od 50 posto.

Prema jednom istraživanju, prošle godine više je od trećine Kineza gledalo nastupe virtualnih influencera, odnosno digitalnih celebrityja, dok je petina njih gledala događanje koje je vodila virtualna osoba, odnosno vijesti s virtualnim voditeljem. Isto istraživanje, koje je objavio Kantar, pokazalo je i kako bi ove godine gotovo polovica oglašivača u Kini mogla sponzorirati nastup virtualnih influencera ili pozvati virtualnu osobu da im se pridruži na događanjima.

Slika nije dostupna Kineski Baidu predstavio kvantno računalo Qianshi

Jedan od najboljih, odnosno najpoznatijih primjera takvih virtualnih osoba jest Luo Tianyi. Riječ je pjevačici koja u digitalnom obliku ljude zabavlja već cijelo desetljeće, a osim što ima čak tri milijuna fanova, imala je i čast nastupati na Olimpijskim igrama u Pekingu prošle godine.

Izvor: CNBC

 
 

Komentirajte clanke na portalima Nove TV i osvojite vrijedne nagrade

Vezane vijesti