Sa smartphoneima započelo je razdoblje "pametnih" uređaja – pametni nisu više samo telefoni, već i satovi, televizori, zvučnici i brojni drugi gadgeti, a u budućnosti živjet ćemo u pametnim kućama i stanovima koje će znati naše navike i prilagođavati se njima. Npr. znat će kad dolazimo kući s posla i na vrijeme aktivirati grijanje, uključit će mikrovalnu pećnicu kako bi hrana bila gotova kad dođemo doma, upalit će našu omiljenu glazbu ili utakmicu koju je računalo snimilo dok smo bili vani.

Prema prognozama analitičke kompanije Forrester Research, najveći udio među uređajima iz tzv. smart home kategorije ove će godine zauzeti pametni zvučnici – čak 50 posto, dok će se za pet godina ta brojka porasti na skoro 70 posto. Trenutni lider ove kategorije je Amazon koji je prošle godine prodao više od 11 milijuna pametnih zvučnika Echo, a u Forresteru očekuju kako će se ta brojka u 2017. udvostručiti. U ovoj kompaniji vjeruju kako će 2022. čak polovica domaćinstava u SAD-u, odnosno njih više od 66 milijuna imati barem jedan pametni zvučnik i njihov broj povećat će se s 21,3 milijuna u 2017. na 166,2 milijuna koliko se očekuje za pet godina.

Ako ne računamo pametne zvučnike, do 2022. oko 27 milijuna američkih kućanstava imat će barem jedan pametni uređaj, što je povećanje u odnosu na 7,3 milijuna ove godine. Osim zvučnika, najpopularnije kategorije smart home segmenta su pametne žarulje i osvjetljenje i pametni termostati koje se može kontrolirati govorom (često putem pametnih zvučnika) ili putem posebnih aplikacija za pametne telefone.

Jedan od problema koji koči brži razvoj pametnih domova, tj. instaliranje pametnih uređaja u kućama i stanovima su visoki troškovi instalacije i mjesečni troškovi održavanja te zabrinutost za privatnost. Kako su pametni uređaji povezani s internetom, uvijek postoji mogućnost njihovog hakiranja i, u slučaju instaliranih kamera, špijuniranja, prisluškivanja ili prikupljanja drugih privatnih i osjetljivih podataka. Bez obzira na ove probleme u budućnosti očekujemo brži rast ovog tržišta, a on će biti potaknut upravo s novom generacijom pametnih zvučnika s kojim će se moći kontrolirati puno veći broj uređaja poput kamera za nadzor, klima uređaja, senzora kvalitete zraka, alarma i brojnih drugih.

Koliki će ovo tržište biti veliko za 4 godine najbolje pokazuje predviđanje Juniper Researcha prema kojem će godišnja globalna potrošnja na smart home uređaje i servise doseći skoro 200 milijardi dolara, pri čemu će prednjačiti Sjeverna Amerika s 38 posto ovog tržišta.

Izvor: Forbes