Sve je spremno za novi krug poticaja pri kupnji električnih i hibridnih vozila te vozila s pogonom na vodik. Natječaj se otvara sutra, 10. lipnja u 8 sati, a Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ove je godine omogućio sredstva od čak 105 milijuna kuna pri kupnji energetski učinkovitijih vozila. Podsjećamo, uz poboljšani model dodjele, ove se godine očekuje znatan porast prodaje takvih vozila.

Potencijalni kupci moći će odabrati među 86 marki i ukupno 499 modela vozila - od električnih motocikala pa do tegljača. Kažu kako se očekivano najveći izbor nudi u kategoriji osobnih vozila s prijavljenih 30 marki i 255 modela.

Za električna vozila kategorija M1 i N1 (standardni automobili i dostavna vozila) može dobiti poticaj od 70.000 kuna ili do 40 posto vrijednosti vozila. Cijene vozila kreću se, ovisno o veličini i snazi te o tome radi li se o putničkom ili dostavnom vozilu, od 89 pa do 250 tisuća kuna.

Iako većina kupaca ekskluzivnijih vozila vjerojatno neće čekati poticaje da obavi kupovinu, poticaji se mogu dobiti i za vrlo snažne i skupe automobile poput Porschea Taycana, Audija e-trona i Audija RS e-trona GT.

U Fondu ističu da je interes za energetski učinkovita vozila iz godine u godinu sve veći, kao i broj takvih vozila na hrvatskim cestama. Kažu da stoga ne čudi što su se u program spremno uključili i distributeri i prodajna mjesta, koja su od Fonda dobila korisnički račun i pristup prijavnoj aplikaciji preko koje će svojim kupcima rezervirati dostupne poticaje.

Kako do državnih poticaja i novog električnog automobila?

Listu vozila za koja je dostupno financiranje zainteresirani kupci mogu pronaći na stranici vozimoeko.fzoeu.hr, na kojoj su navedena i prodajna mjesta za pojedine modele vozila. Kako bi rezervacija sredstava bila uspješna, prodajno osoblje u sustav će unijeti obvezne podatke kupca te učitati potrebnu dokumentaciju, nakon čega će kupcu uručiti potvrdu o rezervaciji.

Na potvrdi se nalaze uneseni podaci, redni broj prijave, kao i upute za plaćanje obveznog minimalnog predujma, koji također predstavlja novost u programu sufinanciranja. Naime, kako bi pokazali ozbiljnost u nakani kupnje vozila, kupci će morati prodajnom mjestu uplatiti sedam posto traženih sredstava Fonda, za koja račun neće moći biti izdan prije 10. lipnja. Nakon odobrenja sufinanciranja kupci više neće moći mijenjati marku ni model marke vozila, već će jedine izmjene biti moguće u opremi vozila. Pritom je kod plug-in hibrida potrebno voditi računa o eventualnom povećanju emisija CO2 pojedinog modela s promjenom paketa opreme.

Rezervacije će biti moguće dok god iznos rezerviranih sredstava u prijavnoj aplikaciji ne dosegne 90 milijuna kuna, a dostupnost sredstava moći će se pratiti u realnom vremenu na stranici vozimoeko.fzoeu.hr. Svi kojima bude odobreno sufinanciranje imat će rok od devet mjeseci za realizaciju kupnje i dostavu zahtjeva za isplatu s potpunom dokumentacijom.

S obzirom na to da kao obveznik javne nabave javni sektor ne može sudjelovati u takvom modelu sufinanciranja, Fond će do kraja lipnja za njih objaviti poseban Javni poziv, vrijedan 15 milijuna kuna, a prijave će zaprimati putem postojećeg Fondova sustava za e-prijavu.