Iz Wayma se godinama hvale kako je njihova tehnologija za autonomnu vožnju bolja i sigurnija u odnosu na ljude za volanom. To su dokazali brojnim statistikama vezanim uz prijeđene kilometre i zabilježene probleme njihovih automobila u odnosu na ljudske vozače, no u posljednje vrijeme zabilježeni su i određeni problemi, odnosno nesreće koje su rezultirale ozljedama (srećom malim), kao i minimalnim oštećenjima automobila.
Nedavno smo pisali o Waymovom automobilu koji je oborio biciklista koji se vozio iza kamiona i koji je u nesreći prošao s ogrebotinama, a sada su iz Wayma objavili kako su u jednom danu zabilježena dva sudara, odnosno kontakta s drugim vozilima. Ono što je zanimljivo jest što su dva različita autonomna taksija udarila - isto vozilo. Ova situacija naglašava i jedan od velikih problema pri razvoju autonomne tehnologije, a to je nesnalaženje u nekim jako rijetkim, odnosno novim situacijama na kojima ta vozila, tj. tehnologija nije trenirana.
Riječ je o situaciji iz prosinca prošle godine iz Phoenixa. Iz Wayma kažu kako je njihov autonomni automobil u kojem nije bilo ljudi došao u kontakt s pickupom okrenutim unazad koji se nalazio na vozilu vučne službe. U Waymovom izvješću naglašava se kako je pickup bio nagnut preko središnje trake za skretanje i prometne trake te se nakon kontakta vozač nije zaustavio. Ubrzo nakon toga došlo je do slične situacije te je drugo Waymovo vozilo došlo u kontakt s istim pickupom.
Iz Wayma su obavijestili policiju o ovom incidentu u kojem nitko nije ozlijeđen te je zabilježena manja materijalna šteta te su u svojim automobilima nadogradili softver kako bi se u budućnosti spriječili slični incidenti. Na svom blogu opisali su kako je do kontakta došlo zato što je njihov softver nepravilno predvidio buduće kretanje pickupa, zbog “trajne neusklađenosti” pickupa i vozila vučne službe.
Za razliku od Cruisea koji je zbog više incidenata prekinuo s testiranjima, Waymo je nastavio s pružanjem svoje usluge autonomnog taksi prijevoza bez pauze te nastavljaju s poslovanjem kao i do sada, samo s nadograđenim softverom. Nedavno su u Phoenixu počeli testirati svoje automobile i na autocestama tako da će, ako/kada se testiranja pokažu uspješnima, proširiti svoju uslugu prijevoza taksijima u kojima nema vozača, već njima upravljaju isključivo računala, i na još veći dio Phoenixa.
Izvor: Waymo