Novi veliki korak za robotaksije: Počinje testiranje i na autocestama

Testiranje će na početku biti ograničeno samo za zaposlenike kompanije i njihove goste, a naknadno će se u njima moći voziti i obični putnici koji trebaju prijevoz.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 09.01.2024. / 09:10

Waymo (Foto: Afp)

Waymo je do sada pružao usluge autonomnog taksi-prijevoza samo na gradskim i lokalnim cestama na kojima su brzine manje, a sada su najavili kako će na području Phoenixa početi s testiranjima takve tehnologije i na autocestama. Njihovi automobili, jasno, do sada su odvozili brojne kilometre pa autocestama, no za volanom automobila bile su osobe koje su prošle posebnu obuku kako bi bile spremne za sve izazove na koje bi mogle naići na autocestama.

Automobil bez vozača Je li ovo neoboriv dokaz? Evo tko je bolji vozač - ljudi ili računala

S novim testiranjima na brzim cestama u kojima će se koristiti električna vozila Jaguar I-Pace SUV, robotaksiji će početi prevoziti osobe kao putnike. Ipak, na početku ta će testiranja biti zatvorena, odnosno u Waymovim autonomnim automobilima moći će se voziti samo zaposlenici kompanije i njihovi gosti. Kada se pokaže da su robotaksiji spremni za sljedeći korak, a to će biti nakon određenog broja kilometara i samo ako se robotaksiji pokažu sigurnim u vožnji na autocesti, u ove će automobile moći sjesti i obični putnici.

Nakon što su se njihova vozila bez vozača dokazala na ulicama Phoenixa, ali i San Francisca i Los Angelesa, kompanija sada želi napraviti korak dalje i omogućiti još bržu vožnju tako da njihovi taksiji mogu povezati središte grada Phoenixa s aerodromom. Iako su korisnici općenito zadovoljni s uslugom vožnje u automobilima u kojima su prednja sjedišta prazna, a vozilima upravljaju računala, jedan od čestih komentara bio je da je takva vožnja u biti - dosadna. Što je dobra stvar jer znači da je vožnja sigurna i nema problema s nesrećama. Još jedna stvar na koju su se putnici žalili su male brzine i činjenica što Waymovi automobili koriste sporedne ceste i voze malim brzinama, odnosno voze sporijim rutama.

To bi se u budućnosti trebalo promijeniti, no jasno je kako proces testiranja autonomnih vozila ne bi trebao kratko trajati. Iz ove Googleove, odnosno Alphabetove kompanije nisu objavili više detalja oko testiranja poput najveće udaljenosti koje će vozila u autonomnom modu rada moći prijeći, kao i koja će biti maksimalna brzina kojom će se ta vozila kretati po autocestama.

Iako bi oni koji ne prate ovo tržište mogli pomisliti kako su automobili bez vozača daleka budućnost, Waymo je s uslugama prijevoza u svojim autonomnim vozilima u Phoenixu počeo još 2020. godine Od tada su se proširili i na još neka tržišta (Los Angeles i San Francisco), a ono što je najvažnije jest da su se njihova vozila do sada pokazala iznimno sigurnima.

Ograničenje brzine Ovi automobili po zakonu ne mogu dobiti kaznu za brzu vožnju

Iako su mnogi i dalje skeptični prema računalima koja upravljaju automobilima, iz Wayma su više puta naglasili kako je njihov tzv. Waymo Driver najsigurniji vozač na svijetu, što su dokazali i različitim podacima s kojima su usporedili broj prijeđenih kilometara i nesreće svojih robotaksija u odnosu na klasične automobile i ljudske vozače.

Izvor: Engadget
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti