Prije nekoliko godina dio analitičara bio je uvjeren kako će pametni satovi donijeti novu revoluciju na tržište – umjesto da konstantno vadimo telefone iz džepa kako bi vidjeli tko nas zove, tko šalje poruku pa čak i da samo vidimo koliko je sati (veliki broj ljudi je zbog mobilnih telefona prestao nositi klasične satove), sve bi to mogli vidjeti pogledom na ekran pametnog sata. Nakon prvih modela pametnih satova, među kojima je najviše oduševio Pebble, na internetu smo mogli pročitati kako će ovo tržište uvelike porasti nakon što Apple predstavi svoj pametni sat. Osim što su neki analitičari predviđali prodaju desetaka milijuna Appleovih satova, na krilima ovog uređaja trebala je porasti popularnost cijele kategorije te su i druge tehnološke kompanije trebali profitirati prodajom pametnih satova.

No, iz Applea nas još nisu obavijestili koliko su prodali ovih gadgeta – što je indikativno jer, da su te brojke velike, sigurno bi se pohvalili, a informacije analitičkih kompanija otkrivaju kako je u drugom ovogodišnjem kvartalu zabilježen pad prodaje Appleovih satova, ali i općenito pad prodaje pametnih satova. U ovom tromjesečnom razdoblju, prema IDC-u, Apple je prodao 1,6 milijuna pametnih satova, što je pad od čak 55 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine kada su prodali 3,6 milijuna satova. Na cijelom tržištu u drugom je kvartalu zabilježen pad od 32 posto te je isporučeno 3,5 milijuna satova .Zanimljivo je da je Apple, iako predvodi ovo tržište i zauzima njegovih 47 posto, jedina kompanija među top pet proizvođača pametnih satova koja je zabilježila pad prodaje, dok su Samsung, Lenovo, LG i Garmin zabilježili povećanje prodaje (no, razlika između Applea i drugog Samsunga je velika te je južnokorejska kompanija prodala samo oko 600 tisuća satova).

Ipak, ove brojke mogle bi se popraviti u budućnosti jer veliki broj ljubitelja Applea čeka novi model sata koji bi trebao donijeti brojne promjene i ostvariti puno bolju prodaju, a prema nekim informacijama koje su prošlog mjeseca objavili na stranici BGR, Appleovi inženjeri za sljedeću godinu pripremaju uređaj koji bi zaista trebao donijeti sve ono što korisnici očekuju od ovih uređaja te bi Apple Watch 2 (ili će to biti treći model, s obzirom kako bi Apple u rujnu ove godine mogao predstaviti drugu generaciju sata) mogao biti uređaj koji će pokrenuti cijelo tržište. Slično razmišljaju i u IDC-u u kojem u 2017. očekuju porast prodaje Appleovih satova, na krilima novog modela, ali i zahvaljujući dostupnosti ovog uređaja na većem broju tržišta.  

Izvor: Bloomberg