U SAD-u je način na koji utjerivači dugova mogu kontaktirati i komunicirati s dužnicima do sada bio uređen po zakonu iz - 1977. godine. Jasno, od tada se puno toga promijenilo, a pogotovo se i to radikalno promijenio način na koji možemo komunicirati s drugim osobama. Kako s tim starim zakonom nije obuhvaćen dio o modernim komunikacijskim platformama, taj se dio činio kao neka neodređena, odnosno siva zona.
To je ispravljeno zakonom koji je donesen još prošle godine, a na snagu je stupio s posljednjim danom studenog. Promjenama u zakonu posebno je uređen način na koji utjerivači dugova mogu kontaktirati dužnike putem emaila, poruka i društvenih mreža.
S jedne strane, zakonom je utjerivačima dugova dopušteno kontaktirati dužnike putem mreža poput Facebooka, Instagrama i drugih, no ipak im se nameću određena ograničenja, odnosno jasno je naglašen način na koji to ne smiju raditi.
Utjerivači dugova tako ne smiju javno kontaktirati osobe koje im duguju novac - npr. na zidu Facebooka, spominjanjem u tvitovima i slično, već im je dopuštena samo privatna komunikacija - slanjem privatnih/direktnih poruka dužnicima. Također, oni se moraju odmah predstaviti, odnosno napisati svoje ime i naglasiti kako ih kontaktiraju zbog dugovanja tako da ne smiju ući u komunikaciju s njima i naknadno im reći tko su, tj. ne smiju im prvo poslati zahtjev za prijateljstvom i onda se predstaviti. Posljednja važna stvar vezana uz promjene zakona jest da se dužnici mogu odlučiti da ne primaju poruke na određenoj društvenoj mreži ili platformi.
Dugovi američkih kućanstava u prošlom su kvartalu prvi put premašili cifru of čak 15 bilijuna dolara, što predstavlja povećanje veće od šest posto u odnosu na isti kvartal godinu ranije.
Izvor: Business Insider