U kratko vrijeme situacija na tržištu električnih automobila u Europi prilično se promijenila. Nakon što godinama tradicionalni proizvođači automobila nisu mogli konkurirati Muskovoj kompaniji i automobilima poput Modela Y koji je prošle godine bio najprodavaniji e-automobil u Europi, situacija se sada promijenila.
Nakon početnog neuspjeha, tvrtke poput Volkswagena uspjele su prilagoditi svoje planove i poslovanje zahtjevima električnog tržišta, dok se u isto vrijeme Tesla našla u velikim problemima. O njima smo više puta pisali, a među inim, uključujući Muskovo političko djelovanje, kao i prijetnju kompanija poput BYD-a čiji su automobili sve popularniji, ne samo u Kini, već i na međunarodnim tržištima.
Iako su Kinezi sve popularniji i na europskom tržištu, kada su u pitanju električna vozila, podaci za travanj pokazuju kako dominiraju europske kompanije.
Prema podacima Dataforcea, VW Grupa zauzela je uvjerljivo prvo mjesto po prodaji električnih automobila. Zanimljivo, najprodavaniji nije neki Volkswagen, već Škodin (također dio VW Grupe) Elroq čija je prodaja premašila 8 tisuća komada tijekom četvrtog mjeseca. Nakon njega, slijede tri Volkswagena - model VW ID.3 (za kojeg su pri predstavljanju iz kompanije naglasili kako je riječ o trećem najvažnijem automobilu u povijesti kompanije, nakon Bube i Golfa) prodan je skoro 7 tisuća komada, ID.7 u 6783, dok je ID.4 prodan u 6300 komada.
Tek peto mjesto pripada kompaniji koja nije dio VW Grupe - Renault E-5 prodan je u 5700 komada, dok je na šestom mjestu Kia, čiji je EV3 prodan u nešto više od 5600 komada.
Pad od čak 53 posto
Model Y, najprodavaniji automobil u Europi prošle godine, prodan je u nešto manje od 4500 komada i zauzeo je tek deveto mjesto.
Ta brojka predstavlja pad od čak 53 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok su svi ostali modeli ostvarili priličan rast (osim VW-a ID.4 koji čija je prodaja porasla za mršavih 3 posto). Musk se nada kako će nova generacija Modela Y preokrenuti trendove te da će ponovno porasti potražnja za njihovim automobilom, no tek treba vidjeti kakva će biti situacija do kraja godine i hoće li se Teslina prodaja oporaviti.
Što se kineskih automobila tiče, tijekom prošlog mjeseca BYD je na europskom tržištu prodao 5300 električnih automobila, a s obzirom na to da su najavili brzo širenje i predstavili jedan od svojih najpovoljnijih e-automobila na više europskih tržišta, ta bi brojka iz mjeseca u mjesec trebala rasti. Nastavku rasta nadaju se i u Volkswagenu koji je prebacio fokus na cjenovno povoljnija vozila i očekuju kako će im se ta taktika isplatiti tijekom sljedećih godina.
Izvor: EV Arena