Nakon što je Zuckerberg promijenio ime kompanije u Meta, mnogi su pomislili da je to napravio samo kako bi skrenuo pažnju javnosti s problema i lošeg PR-a nastalog nakon što je zviždačica Haugen s javnosti podijelila rezultate istraživanja o negativnom utjecaju Instagrama na djecu. Iako bi zaista to mogao biti razlog zašto je šef Fejsa baš tada najavio promjenu imena kompanije, jasno je kako tu odluku nije donio preko noći, već je ona pomno i dugo planirana te bi, prije ili kasnije, Facebook ipak postao Meta.
Ta promjena imena označava puno više od klasičnog rebrendiranja te ukazuje na radikalnu promjenu strategije i poslovanja koju Zuckerberg priprema. Prva faza razvoja njegove tvrtke uključivala je društvene mreže i platforme za komunikaciju, a druga faza uključuje život u virtualnim svjetovima, odnosno metasvemiru i proširenoj stvarnosti koji bi trebali omogućiti potpuno novi način na koji ljudi žive i komuniciraju.
Jedan od načina s kojim korisnici mogu uroniti u takve virtualne svjetove i iskusiti sve što im metasvemir pruža jest putem posebnih uređaja i naočala za virtualnu stvarnost. Koliko dugo traju Zuckerbergovi planovi na ovom tržištu najbolje možemo vidjeti po tome što je Facebook kupio Oculus (tvrtku koja razvija takve VR uređaje) još 2014., iako je jasno da se razvoj tehnologije i kompanije nije razvijao po planu.
Potražnja za njihovim uređajima sve je veća, a brojke o velikom porastu preuzimanja aplikacije Oculusa tijekom Božića govore kako su mnogi za ove blagdane dobili upravo njihove VR naočale. Koliko je ukupno isporučeno uređaja, to nije poznato i iz Mete ne žele govoriti o brojkama, no prema analitičarima IDC-a, one se kreću između 5,3 i čak 6,8 milijuna komada, a konačna brojka ovisit će o prodajnim rezultatima za posljednji kvartal.
To je veliki porast u odnosu na prošlu godinu kada je, također neslužbeno, isporučeno oko 3,5 milijuna VR uređaja brenda Oculus.
U budućnosti možemo očekivati nastavak velikog rasta prodaje ne samo Oculusovih uređaja (s promjenom brenda ti će se uređaji u budućnosti prodavati pod brendom Meta Quest), već i konkurentskih VR/AR naočala. Među inim, na takvim uređajima rade Apple, Google i druge velike tehnološke kompanije te možemo očekivati da će to biti sljedeće veliko tržište, nakon pametnih telefona, tableta, slušalica i sličnih uređaja, na kojem će se boriti najveće tehnološke tvrtke na svijetu.
Izvor: WSJ