Venecija je u petak pokrenula prvo opće testiranje kontroverznog novog sustava brana čija je svrha zaštititi grad od velikih poplava.

Projekt MOSE vrijedan 5,5 milijardi eura zasjenjen je korupcijskim skandalima, a uz to je premašio proračun i rok izgradnje. Radovi su počeli 2003. i očekuje se da će završiti u prosincu 2021.

MOSE je ukaljan "jasnim epizodama korupcije i kriminala", ali "usredotočimo se na cilj: svi se moramo nadati da on radi", rekao je talijanski premijer Giuseppe Conte, koji je otputovao u Veneciju kako bi označio početak testiranja.

Inženjeri su izgradili brane na tri ulaza u Venecijansku lagunu koje bi se trebale aktivirati kada razina vode prijeđe 1,1 metar.

U petak bi se te brane, sastavljene od 78 podmorskih mobilnih barijera, odnosno čeličnih vrata, trebale istodobno podići prvi put. Njihova svrha je spriječiti da plimni val iz Jadranskog mora poplavi Venecijansku lagunu.

Molim neka započne podizanje četiriju brana, rekao je Conte.

Gradonačeelnik Venecije Luigi Brugnaro napisao je na Twitteru da je MOSE "ogromno postignuće" i rezultat "talijanske domišljatosti", premda kasni.

 

 

Zaštita od poplave ključna je za Veneciju, posebice nakon što je u studenome gotovo rekordno visoki val od 187 centimetara prouzročio veliku štetu u tom gradu pod zaštitom UNESCO-a.

Međutim, MOSE imam puno kritičara.

Neki sumnjaju u njegovu učinkovitost, a drugi kažu da će donijeti više štete nego koristi osjetljivom ekosustavu lagune.

Lokalni list La Nuova Venezia objavio je da 6 od 78 pokretnih barijera sustava nije dobro funkcioniralo na djelomičnom testiranju prije nekoliko dana.

U petak je održan i prosvjed aktivista koji se protive tom projektu. Njihov vođa Tommaso Cacciari nazvao je sustav brana "uvredom" za grad i rekao je da je osuđen na propast.

Dijelovi sustava brana izgrađeni su u Brodograđevnoj industriji Split.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju