Vozila s Teslinim Autopilotom sudjelovala su u brojnim nesrećama, uključujući i one sa smrtnim posljedicama

Objavljeni su rezultati istrage vezane uz sigurnost Teslina asistenta za vožnju koja je trajala 3 godine.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 28.04.2024. / 09:11

Tesla (Foto: Afp)

Američka Nacionalna uprava za sigurnost prometa (NHTS) prije nekoliko godina pokrenula je istragu oko prometnih nesreća u kojima su sudjelovala Teslina vozila, a rezultati su objavljeni ovaj tjedan. Istragom je obuhvaćeno skoro tisuću prometnih nesreća, uključujući i nesreće sa smrtnim posljedicama.

Iz Tesle konstantno govore kako njihova tehnologija ne omogućuje potpuno autonomnu vožnju, već da vozači cijelo vrijeme moraju imati ruke na volanu te moraju biti paziti na promet kako bi reagirali u slučaju nekih nepredviđenih situacija koje softver ne može riješiti. No kako je pokazala ova istraga, Tesla nije napravila dovoljno kako bi onemogućila da vozači zloupotrebljavaju njihov softver. Npr. u jednom slučaju iz 2018. godine, zbog kojeg je Muskova kompanija završila na sudu zbog smrti vozača (nedavno su postigli nagodbu) Tesla kojom je upravljao autopilot zabila se u zaštitnu ogradu, dok je vozač za to vrijeme - igrao igre na mobitelu.

Teslino vozilo nakon prometne nesreće, arhiva Na vidjelo izišla još jedna statistika s kojom se Tesla nikako ne može pohvaliti

Česta kritika Tesli odnosi se i na samo ime softvera za asistenciju u vožnji jer mnogi misle kako Autopilot zaista ima mogućnosti upravljanja vozilom bez potrebe za ljudskom intervencijom. Iako je riječ o fantastičnom i naprednom softveru, on nije savršen i, kako smo vidjeli na spomenutom slučaju, jedna njegova greška ljude može odvesti u smrt.

13 smrtnih slučajeva

Prema rezultatima istrage NHTS-a, spominje se uloga Autopilota u najmanje 467 prometnih nesreća u kojima je poginulo 13 osoba, a mnogi su zadobili ozljede. Ono što se posebno naglašava jest da je dizajn ovog softvera rezultirao njegovom zlouporabom - što se moglo i predvidjeti, no Tesla nije napravila dovoljno kako bi to spriječili, odnosno kako bi osigurala pozornost vozača. Zbog toga su nesreće mogle biti izbjegnute, a ljudski životi spašeni. Iz ove agencije upozoravaju kako Autopilot ostaje uključen čak i u slučaju kad vozač ne obraća dovoljno pažnje na cestu, iako vozači dobivaju različita upozorenja.

Kao jednu od takvih prometnih nesreća u kojima su sudjelovale Tesle s uključenim Autopilotom spominje se primjer iz prošle godine kada je Model Y udario maloljetnika koji je izlazio iz školskog autobusa zadavši mu ozljede opasne po život. Naknadna istraga pokazala je da je vozač imao vremena izbjeći tu nesreću, da je pazio na cestu i promet.

Ljudi umiru zbog pogrešnog povjerenja u sposobnosti Teslina Autopilota. Čak i mali koraci mogli bi poboljšati sigurnost, komentirao je stručnjak za automobilsku sigurnost Philip Koopman za CNBC. Naglasio je kako bi kompanija mogla ograničiti korištenje ovog asistenta za vožnju samo za one ceste na kojima se može koristiti na temelju kartografskih podataka te bi mogli poboljšati nadzor nad vozačima kako ne bi npr. gledali u telefone dok Autopilot upravlja vozilom.

Iako je Tesla trebala nadograditi softver na više od 2 milijuna svojih automobila, kako bi korištenje Autopilota bilo sigurnije, pokazalo se kako ta nadogradnja nije uspješno napravljena, odnosno nije instalirana na svim vozilima pa je zbog toga pokrenuta nova istraga.

proizvodna linija u Tesli Testirani su sustavi za pomoć u vožnji: Rezultati nisu optimistični

Iako na svojim stranicama iz Tesle naglašavaju kako je Autopilot napravljen kako bi olakšao vozačima upravljanje putem napredne tehnologije tempomata i automatskog upravljanja, u više slučajeva se pokazalo kako su vlasnici ovih automobila u potpunosti prepustili kontrolu tehnologiji, dok su oni igrali igre, spavali itd.

Elon Musk, dobro je poznato, želi što prije da njihov asistent u vožnji zaista postane pravi autopilot koji će omogućiti potpunu autonomiju Teslinih vozila te je najavio robotaksi servis. Ako netko ne vjeruje da Tesla može riješiti autonomiju, mislim da ne bi treba biti investitori u kompaniju, komentirao je izvršni direktor tvrtke tijekom nedavne objave poslovnih rezultata. Ranije je najavljivao kako će svaku Teslu moći pretvoriti u autonomno vozilo ili robotaksi jednostavnom nadogradnjom softvera.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti