Kada su u pitanju električni automobili, na globalnom tržištu u potpunosti dominira Tesla, a nedavno istraživanje pokazalo je kako je godinama ispred konkurencije. Dok Musk i ekipa godinama razvijaju tehnologiju, većina tradicionalnih proizvođača automobila tek je posljednjih godina ozbiljnije pristupila tržišta i trebat će im vremena da se približe Tesli.

Jedna od najambicioznijih kompanija na tržištu jest Volkswagen. Njemački automobilski gigant odlučio je uložiti milijarde u program elektrifikacije, a za nedavno predstavljen model ID 3 rekli su kako je, nakon Bube i Golfa, najvažniji automobil u njihovoj povijesti. Posljednje informacije govore da bi početak prodaje tog automobila mogao kasniti jer njemačka tvrtka ima problema s razvojem softvera za njega. Čini se da je i šef VW-a postao svjestan koliko je Tesla ispred njih.

Kako naglašavaju na Elektreku, izvršni direktor njemačke kompanije Herbert Diess još je u siječnju na Svjetskom ekonomskom forumu u Davosu izrazio optimizam jer mogu držati tempo s Teslom i vjerojatno ih i prestići, no u nedavnom razgovoru za Financial Times promijenio je retoriku. Naime, više ne govori o stizanju i prestizanju Muskove kompanije, već je rekao kako na tržištu električnih automobila žele biti prvi do Tesle, koja će i dalje dominirati tržištem.

Kaže da Musk može poduzimati rizike koje VW ne može, što ih čini dobrim parom jer Tesla ide prema naprijed, a njemačka ih kompanija brzo slijedi. Još jedan problem Volkswagena koji usporava promjene i zbog kojeg nije moguće brzo mijenjati strategiju poslovanja i smanjiti troškove rada jesu obiteljska vlasnička struktura i snažni sindikati.

S druge strane, prednost je Tesle što ima pristup velikom kapitalu. Mogu podići više od 2 milijarde dolara kapitala preko noći izdavanjem novih dionica, dok VW za takav novac mora prodati 2,5 milijuna automobila, komentirao je situaciju na tržištu i prednost Tesle jedan investitor.

U istom razgovoru za FT Diess je naglasio da imaju dogovorene zalihe za milijun baterija za električna vozila do 2023., dok bi na tržištu e-vozila mogli postati profitabilni s prodajom prvog električnog SUV-a. To je svakako zanimljiva izjava jer je Audi, koji je dio VW Groupa, privremeno prestao s proizvodnjom električnog SUV-a e-tron upravo zbog problema s distribucijom baterija.