Sve donedavno u Volkswagenu su se nadali kako bi do sredine ovog desetljeća mogli prestići Teslu i postati vodeća kompanija na tržištu električnih vozila. No pokazalo se kako su želje jedno, a da je se stvarnost potpuno drukčija.
Ovih se dana zaista govori o kompaniji koja bi već ove godine mogla zamijeniti Teslu, no to nije Volkswagen, već kineski BYD, koji je u posljednja tri mjeseca prošle godine prodao najviše električnih automobila na svijetu. S druge strane, na kineskom tržištu zabilježena je vrlo mala potražnja za novim VW-ovim modelom ID.7, što nisu dobre vijesti za njemačku kompaniju, kojoj je Kina važno tržište.
Unatoč tome sve donedavno iz njemačke automobilske kompanije komentirali su kako neće ulaziti u cjenovni rat s Teslom i ostalom konkurencijom. No kako im situacija na tržištu ne ide na ruku, morali su se prilagoditi te su odlučili povući nekoliko poteza kako bi postali što konkurentniji Tesli i rastućem broju kineskih kompanija.
Dugoročno, odnosno kroz sljedećih nekoliko godina planiraju predstaviti jeftinije modele svojih električnih automobila cijene od 25 tisuća eura, a jednom možda i 20 tisuća eura. Što se kratkoročnih poteza s kojim žele povećati prodaju tiče, VW je ovaj tjedan najavio smanjenje cijene svojih modela na europskim tržištima. VW se odlučio na taktiku ponuda koje će biti specifične za pojedinačna tržišta, tako da pojeftinjenja neće biti jednaka u svim zemljama.
U Francuskoj će tako model ID.3 Pro sada stajati manje od 40 tisuća eura, dok će cijena modela s jačom 77 kWh baterijom iznositi 44.310 eura. Smanjena je i cijena modela ID.4 - kada se pojavio na tržištu, stajao je više od 50 tisuća eura, a u toj zemlji sada će se moći kupiti za 44 tisuće eura. I u Njemačkoj će početna cijena modela ID.3 iznositi nešto manje od 40 tisuća eura, a ovisno o modelu, VW je snizio cijene i do 7735 eura na tom tržištu. Ista cijena modela ID.3 bit će i u Norveškoj, koja je najdalje dogurala u pogledu elektrifikacije, a VW je najavio promjene svoje cjenovne politike i u Belgiji i Švedskoj.
Implementacija ChatGPT-a
Prošle je godine na europskom tržištu prodano nešto više od 2 milijuna električnih automobila, što je porast u odnosu na 1,6 milijuna iz 2022. godine, a za 2025. godinu očekuje se kako će se ta brojka približiti 5 milijuna (4,8 milijuna prodanih e-vozila).
Još jedna novost iz Volkswagena, koju je kompanija jučer najavila na sajmu potrošačke elektronike CES, jest implementacija AI chatbota ChatGPT u njihove automobile. Prvi modeli s tim chatbotom pojavit će se tijekom drugog kvartala u Europi i SAD-u, a ChatGPT će, ako mu vozač kaže da je hladno, podići temperaturu u vozilu, odnosno ako kaže da je gladan, pronaći će najbliže restorane.
Izvor: Arena EV