Izvršni direktor jedne političke konzultantske tvrtke odgovorio je na izvješće u kojem se navodi da je kompanija Meta platila njegovoj tvrtki da "potkapa" TikTok.
Interne e-poruke, koje je navodno vidio Washington Post (WP), navodno su sugerirale kampanju tvrtke Targeted Victory kojoj je cilj prikazati TikTok "kao opasnost za američku djecu".
Zac Moffatt, šef navedene tvrtke, putem Twittera je rekao da je izvješće WP-a pogrešno okarakteriziralo njihov rad i da su ključne točke jednostavno lažne.
BBC se obratio Meti za komentar i dobio odgovor od glasnogovornika te kompanije.
Vjerujemo da bi se sve platforme, uključujući TikTok, trebale suočiti s razinom provjere u skladu s njihovim rastućim uspjehom, odgovor je koji je dao glasnogovornik Mete.
Sumnjive priče koje su zapravo nastale na Facebooku?
Ta prljava kampanja navodno je uključivala postavljanje mišljenja i pisama uredniku u američkim regionalnim informativnim kućama promičući sumnjive priče o navodnim TikTok trendovima, koji su zapravo nastali na Facebooku, piše WP.
Niti jedno mišljenje ili pismo uredniku nije otkrilo da ih je forsirala grupa koju financira Meta, dodaje navedeni ugledni američki list.
U odgovoru na njihov članak, Moffat je putem Twittera poručio da je sve laž.
Priča zaključuje da riječi pisama uredniku nisu bile autorove, niti su znali za Metinu umiješanost. To je laž. Oni će to potvrditi, napisao je.
U internim e-porukama, tvrdi list, Targeted Victory je pozvao svoje partnere da objave priče u lokalnim medijima koje povezuju TikTok s opasnim trendovima.
San bi bio dobiti priče s naslovima poput Od plesa do opasnosti: kako je TikTok postao najštetniji društveni medijski prostor za djecu, navodno je napisao jedan član osoblja Targeted Victorya u e-poruci koju je navodno vidio WP.
Opasni TikTok izazovi
List navodi da je Targeted Victory potaknuo operativce da pojačaju izvješća o opasnim trendovima povezanim s TikTokom.
To je uključivalo navodni izazov Devious Licks, koji je potaknuo štetu na školskoj imovini, i izvještaje o izazovu Slap a Teacher, za koji je istraga potrala Insider pokazala da zapravo ne postoji.
No, novinarske istrage, navodi Post, sugeriraju da su se priče o oba izazova počele širiti zapravo na Facebooku.
Nakon objave, Randi Weingarten, predsjednik Američke federacije učitelja, velikog američkog sindikata nastavnika, optužio je Facebook za raspirivanje plamena Devious Licks i zastrašivanje učitelja, učenika i roditelja diljem Amerike kao rezultat toga.
Reagirao je i sam TikTok. Duboko smo zabrinuti da bi raspirivanje izvješća lokalnih medija o navodnim trendovima koji nisu pronađeni na platformi moglo uzrokovati stvarnu štetu u svijetu, poručili su u odgovoru za BBC News.
Odgovarajući na članak, tehnološki novinar Casey Newton napisao je na svom biltenu Platformer da je učinak nadišao neugodnosti te riskirao nadahnjivanje ljudi da izvedu navodne izazove.
Čak i činjenica da je Meta možda pomogla da se inspiriraju takvi imitatori trebala je biti dovoljna da ubije ovaj projekt dok je još bio samo na papiru, napisao je Newton.
Moffatt je međutim tvitao da je i sam WP izvijestio o navodnim TikTok izazovima.
Izvor: BBC News