Zanimljiv prijedlog kandidatkinje za predsjednicu SAD-a: Namjerno širenje lažnih vijesti bit će kazneno djelo

Odgovornost za širenje lažnih vijesti trebaju snositi i velike tehnološke kompanije, a predsjednička kandidatkinja predlaže da za širenje onih koje utječu na izbore bude kazneno djelo.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 30.01.2020. / 08:08

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Jedan od važnih faktora koji je možda čak i odlučio predsjednika SAD-a na posljednjim izborima bile su lažne vijesti i njihovo masovno širenje društvenim mrežama. Njihov učinak na te izbore nemoguće je izračunati, no sigurno je da su utjecale na dio ljudi i njihove odluke vezane za odlazak na biračka mjesta, odnosno vezane za zaokruživanje kandidata.

Slika nije dostupna Nevjerojatne cifre: Znate li kolika je financijska šteta lažnih vijesti?

Na nadolazećim izborima za američkog predsjednika tako se nešto ne smije ponoviti, složni su svi političari, a demokratska predsjednička kandidatkinja senatorica Elizabeth Warren rekla je kako su "ulozi preveliki" te svi trebaju sudjelovati u borbi protiv lažnih vijesti koje uništavaju demokraciju. Ona će, naglašava, "napraviti svoj dio", a isto očekuje i od ostalih političara i velikih tehnoloških kompanija čije se platforme koriste za širenje lažnih vijesti.

Njezin plan borbe protiv lažnih vijesti i utjecaja stranih sila na ishod izbora prilično je radikalan – zalagat će se za nove zakone prema kojima će svjesno širenje lažnih informacija, pogotovo onih čija je namjera utjecati na osnovno pravo ljudi da glasaju na izborima, biti kazneno djelo. Također, odgovornost za širenje takvih lažnih vijesti zbog kojih bi birači mogli odustati od izlaska na izbore ili bi mogle utjecati na njihov izbor, namjerava prebaciti i na tehnološke kompanije poput Facebooka, Googlea i Twittera.

Slika nije dostupna Instagram uvodi dva nova alata: Jednom je cilj da vas natjera da pročitate ono što pišete, a drugim se bore protiv dezinformiranja

Warren ni dosad nije blagonaklono gledala na velike tehnološke kompanije poput Amazona i Facebooka te je više puta naglašavala kako su potrebne velike strukturne promjene u tehnološkom sektoru kako bi se promovirale inovacije. Tehnološke kompanije kritizirala je i u njihovoj ulozi tijekom izbora 2016. kada im je na prvom mjestu bio profit te su zarađivali od prikazivanja lažnih oglasa, koji su zatim utjecali na birače i njihovu odluku o izlasku na izbore.

Izvor: CNBC
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti