Kako je Pula izgledala nekad i što se točno promijenilo, ne samo u arhitekturi, već i u načinu života i vremenskim prilikama? Upravo na ta pitanja odgovara zanimljiva društvena inovacija Clime.
Radi se o aplikaciji koja korisnika vodi različitim turama po Puli, a na određenim mjestima dočekuju ih Clime starosjedioci koji u proširenoj stvarnosti odgovaraju na pitanja korisnika, pričaju zanimljive priče, ali i uspoređuju život u Puli nekad i sad.
Osmišljeno je devet metaprostora, punktova, na kojima uz pomoć starosjedioca korisnici mogu upoznati različite likove, utjecaj ljudi na prirodu i zajednicu, čuti više informacija o povijesti vode i grijanja, naučiti nešto o odnosu prema lokalnoj mikroklimi, prijevozu i infrastrukturi, kretanju i prirodi, nabavi i raspoloživosti hrane i otpada, korištenju i važnosti zelenih površina, te čuti završne poruke starosjedioca o prirodi.
Autor ove društvene inovacije je tvrtka Impact House, a partneri su nagrađivana tvrtka za izradu igara Gamechuck, stručnjaci u području klimatskih promjena i održivog razvoja Terra Hub, te Grad Pula.
Kako su istaknuli autori ovog zanimljivog projekta, iako je inovacija još uvijek u procesu testiranja, izuzetno su zadovoljni s time što su naučili o načinu korištenja digitalne tehnologije i o načinu života desetljećima unutrag na prostorima Pule.
Cilj nam je približiti zaboravljen i samim time neiskorišten društveni kapital znanja i iskustva o prošlosti klime, resursa i prirode, ne samo onima koji su gosti u našim generacijama, već i mladima koji u njima žive. Uz važne dobivene podatke u istraživanju uspostavili smo novi način interakcije s gradom koji ima informativan, edukativan i značajan društveni utjecaj na lokalnu zajednicu i njezine goste. Uz potrebu okretanja ka održivom turizmu kao i pitanju kako istinski promijeniti naše navike koje dovode do klimatskih promjena, ugroza za naše zdravlje i nestajanja resursa, smatramo da grad Pula predvodi ovim sadržajem koji je sada testiran i dostupan i za sve ostale gradove ne samo u Europi već i u svijetu, istaknuli su.
S obzirom na to da je Gamechuck poznatiji po svojim retro videoigrama, zanimalo nas je kakva je točno bila njihova uloga u cijelom projektu.
Gamechuck je bio zadužen za montažu i pripremu video i interaktivnih materijala za AR aplikaciju. Pri tome smo koristili domaći AR servis Equinox XR, pojasnio je za Zimo Aleksandar Gavrilović, direktor Gamechucka.
Dodao je kako je trenutno samo dostupan prototip projekta koji će u Puli biti predstavljen 21. prosinca, pa je i uloga Gamechucka bila relativno kratka.
Na njemu smo radili svega par mjeseci, počevši sa snimanjem ispitanika i pripremom materijala na jesen. Ako projekt zaživi, imat ćemo puno više sugovornika i uključenih gradova, istaknuo je.
Ljudi obično povezuju ime Gamechuck uz retro videoigre, kako je onda došlo do suradnje na AR projektu?
Ove godine smo dobili ponude za suradnju na nekoliko jako interesantnih projekata koji su društveno korisni, a koriste VR ili AR tehnologije, i nismo ih htjeli odbiti, tako da smo se od ljetos okrenuli i tim modernim tehnologijama ali naši autorski projekti su i dalje svi retro. Možda je moguće da će se to promijeniti nakon što smo dobili puno iskustva u VR/AR-u, i da će neki naš idući autorski projekt koristiti te tehnologije, primjerice da Speed Limit 2 bude u VR-u ili da All You Can Eat 2 ima AR stripove, ali šansa za to je za sada prilično mala. No, možda osmislimo neki projekt za koji nam baš XR najviše paše viziji. Vidjet ćemo, rekao je na Gavrilović.