Amazon i Apple imaju mnoge zajedničke točke. Osim što su obje kompanije tajanstvene imaju i odlične lidere sličnog razmišljanja.

Već se nagađalo kako je Jeff Bezos novi Steve Jobs, no pustimo tu priču na stranu. Amazon je kompanija ogromnih proporcija jednako kao i Apple.

Jeff Bezos i Steve Jobs stvorili su kompanije na sličan način, odnosno od nule. Obojica su posve fokusirani na posao i ne žele pričati o svojih pothvatima.

Zadnje vrijeme sve su češće glasine kako bi nadolazeći Amazonov tablet trebao biti prava konkurencija Appleovom iPadu. Sjetimo se, Hewlett Packard doživio je neuspjeh sa svojim TouchPadom koji se također smatrao konkurentnom, a ostali tableti tek su zauzeli mali dio tržišta dok Apple već dvije godine trži oko 80% tržišta tableta. Zadnje statistike pokazuju kako je Apple pao na 68 posto.

No Appleov uspjeh nije samo iPad uređaj već cijeli ekosistem kojeg kompanija gradi desetak godina, odnosno od pojave iPoda te iTunes servisa. Apple ima milijune korisnika koji svakodnevno kupuju na iTunesa bilo glazbu ili aplikacije, a iPad je samo uređaj -- među svim ostalima -- koji sve to omogućuje.

Slična stvar je i kod Amazona. Kompanija također ima milijune korisnika koji svakodnevno kupuju putem interneta koristeći svoje kreditne kartice, dakle ima razvijen ekosistem koji druge kompanije nemaju. Osim toga, Amazon već ima jedan uspješan tablet uređaj iza sebe -- Kindle, koji može biti odskočna daska za kompaniju u svijetu tableta.

Nemojmo zanemariti i Google koji svakim danom stvara nove mogućnosti za svoje korisnike, koji također ima u bazi milijune korisnika, no unatoč operativnom sistemu Android još uvijek nema vlastiti hardverski uređaj. No i to bi se moglo promijeniti pošto je Google 'iskrcao' 12.5 milijardi dolara za Motorolu koja u svom portelju ima oko 17.000 patenata koje će Google sigurno pametno iskoristiti.

Ono što se nagađa jest da će Amazonov tablet biti 7 inča, no smatra se kako će sljedeće godine objaviti model većeg zaslona, radit će na modificiranoj verziji Androida, a znamo i da Amazon osim raznih stvari u svojoj ponudi ima i filmove, glazbu i aplikacije.

Dakle zaključak je da bi Amazon mogao poljuljati udio na tržištu Applea. Što vi mislite?