Znanje i inovacija - Sveučilište Bangkok stvara brend kreativnog sveučilišta

Sveučilište u Bangkoku vjeruje da obrazovanje treba biti više od samog pružanja znanja. Stvaranje temelja znanja i uključivanje pravednosti i razmišljanja u proces stjecanja znanja odvija se kako bi studenti promislili o načinu na koji se oni uklapaju u društvo, te što bi mogli učiniti da društvo postane bolje.

Zimo Zimo Matija Zlatarek | 07.06.2012. / 11:45

Znanje i inovacija - Sveučilište Bangkok stvara brend kreativnog sveučilišta

Svako sveučilište ima odgovornost i misiju pomoći studentima u stjecanju znanja. Međutim, Sveučilište u Bangkoku vjeruje da obrazovanje treba biti više od samog pružanja znanja. Stvaranje temelja znanja i uključivanje pravednosti i razmišljanja u proces stjecanja znanja na ovom sveučilištu odvija se kako bi studenti promislili o načinu na koji se oni uklapaju u društvo, te što bi mogli učiniti da društvo postane bolje.

Uz kreativnost, viziju i fleksibilnost, studenti će moći samouvjereno nastaviti svoju karijeru u sadašnjem vrlo konkurentnom i brzo promjenjivom svijetu.

U nastavku slijedi opis aktivnosti i principa, pa i teoretskog pristupa razvoju sveučilišta. Uz to, kao primjer da u sveučilištu nisu ostali samo na riječima i idejama, donosimo galeriju slika koja prikazuje promjenu, tj. redizajn prostora u kojem studenti borave i provode vrijeme, ne samo kako bi učili, već kako bi i uživali.

Pod vodstvom Ajarn Petcha (glavni kreativni direktor Sveučilišta u Bangkoku), velika količina resursa (npr. knjige, online baze podataka...) i aktivnosti organizirani su oko kreativnosti, znanja i inovacije, a cilj toga je stvoriti inspirativno okruženje za učenje i istraživanje u području kojim se bave ili u kojem borave (kreativan dnevni boravak, natjecanja kreativnosti, organiziranje međunarodnih konferencija...).

 

Upravljanje znanjem i inovacijom

Promatrajući suštinu evolucije društva i organizacija, ističu se dva glavna faktora: znanje i inovacija (kreativnost). Sve što nas okružuje (osim prirode) nastalo je kombinacijom znanja i inovacije. Znanje i inovacija uvijek su bili i uvijek će biti u središtu svakog razvoja i poboljšanja.

Procijenjeno je da se 70-80% gospodarskog rasta i razvoja događa zbog novog i boljeg znanja. U današnjoj ekonomiji koja se temelji na znanju i kreativnosti postaje neophodno učiti, napredovati i bolje razumijeti - kako znanje i inovativna dobra mogu biti stvorena, upravljana, iskorištena i primijenjena što učinkovitije - kako bi bili od što veće koristi organizacijama i društvu.

Zbog čega je to važno? Navedeno omogućuje ne samo da postanemo spremni i sposobni za rješavanje današnjih problema i izazova, već i da nas oni sutrašnji, potpuno nepoznati, ne iznenade i ne ostave bez rješenja.

Upravljanje znanjem fokusira se na identificiranje znanja i olakšava zadržavanje, protok i korištenje znanja u organizaciji. Mnogo organizacija još uvijek se bori s onim što znaju, a većina intelektualne imovine ostaje neiskorištena u glavama zaposlenika. Olakšavanje i podržavanje razmjene znanja u organizaciji jedan je od glavnih ciljeva upravljanja znanjem.

Kako bi uspjeli, potrebno je staviti naglasak na četiri stupa upravljanja znanjem: Vodstvo (osoba), organizacija (postupci), tehnologija i učenje.

Upravljanje inovacijom fokusira se na upravljanje različitim fazama u inovacijskom procesu - od generiranja ideje (kreativnost), do odabira ideje i uspješne provedbe ideje u novi proizvod, uslugu, proces ili poslovni model.

Modeli inovacije neprestano se razvijaju i otvaraju uključivanjem zaposlenika, dionika, pa i internet korisnika.

Budući da je većina inovacije vođena prethodno razvijenim ili stečenim znanjem, obje discipline su usko povezane i imaju mnogo sličnosti u provedbi i izazovima.

Primjerice, obje discipline zahtijevaju određeni stupanj organizacijske promjene i zrelosti kako bi uspjeli, a obje discipline oslanjaju se na ljudsku motivaciju, kulturu i vodstvo. Naravno, tehnologija ovdje djeluje kao omogućitelj podrške i nadogradnje  upravljanja znanjem i upravljanja inovacijom.

 

'The most successful organization will be something called learning organization, and the ability to learn faster than your competitors may be the only sustainable means of achieving competitive advantage.' - Peter Senge

 

Različite razine učenja - od individualnog, do grupnog i organizacijskog, potrebne su za stjecanje i stvaranje novog znanja koje je potrebno kako bi organizacija postala više prilagodljiva, što na kraju rezultira konkurentnom prednosti.

Upravljanje znanjem i upravljanje inovacijom unakrsne su akademske discipline kojima na Sveučilištu Bangkok daju veliku pažnju, a rezultiraju otvorenošću, raznovrsnošću, novim vrijednostima i intelektualnim obogaćivanjem pojedinaca. Discipline studentima daju gotovo beskonačno područje za kreativno istraživanje, a na studentima je da odluče na koji određeni aspekt upravljanja znanjem ili inovacijom se žele usredotočiti.

Više o Sveučilištu Bangkok pročitajte na njihovim službenim stranicama.

 

Ukoliko imate vlastite primjere ili iskustva studiranja na nekom od hrvatskih ili inozemnih sveučilišta vezane uz znanje i/ili inovativnost, opišite ga u komentarima. Budući da je obrazovanje prvi korak prema uspjehu, smatramo da je neophodno znati, pa i slijediti neke vrlo pozitivne primjere iz svijeta.

Naravno, nije sve u formalnom obrazovanju, ali smatramo kako ono može pružiti pravi i veliki korak prema kvalitetnom životu ukoliko je obrazovanje kvalitetno i dobro osmišljeno i provedeno. Sveučilište u Zagrebu jedino se od hrvatskih sveučilišta nalazi na listi 500 najboljih sveučilišta u svijetu, a ostaje dojam da je dostupno mnogo prostora za napredak, ali i ljudskih i materijalnih resursa koji će taj napredak provesti. Ukoliko želimo postati društvo znanja, vrijeme je da neke paradigme ostavimo iza sebe, te da krenemo temeljitije i predanije raditi na tome :)

 

Kreativni centar Sveučilišta Bangkok

Supermachine je na svom blogu objavio rad na Kreativnom centru Sveučilišta Bangkok. Kreativni centar uključuje radionice, knjižnicu, izložbeni prostor, razne prostorije i urede. Centar je osnovan u sklopu vladinog cilja transformacije gospodarstva zemlje iz poljoprivrede i industrije u kreativnu ekonomiju. Kako bi poticao kreativnost, komunikaciju i eksperimentiranje, objekt je trebao biti otvoren, razigran, izražajan i fleksibilan.

Sveučilište Bangkok u proteklih nekoliko godina radi na brendiranju sebe kao kreativnog sveučilišta. Jedna od metoda koju su odlučili primjeniti je da ponovno zamisle i osmisle prostor u kojem studenti provode svoje vrijeme - za studiranje, slobodne aktivnosti i uživanje.

Kreativni centar veličine je oko 600 kvadratnih metara, a u nastavku pogledajte kako je osmišljen te kako izgleda.

[gallery orderby='title']

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti