Znanstvenici razvijaju neobičan, a veoma jednostavan način za ograničavanje širenja koronavirusa

Guma ima okus i konzistenciju obične žvakaće gume i može se čuvati godinama na normalnim temperaturama.

Hina | 26.11.2021. / 08:20

Eksperimentalna žvakaća guma koja sadrži protein koji veže čestice koronavirusa mogla bi ograničiti količinu virusa u slini i pomoći u ograničavanju prijenosa virusa kada zaraženi ljudi razgovaraju, dišu ili kašlju, vjeruju znanstvenici.

Guma sadrži kopije proteina ACE2, koji se nalazi na površini stanica, a koji virus koristi kao mjesto proboja u stanice i njihovu infekciju.

U eksperimentima u epruvetama u kojima su se koristili uzorci sline i brisovi zaraženih osoba čestice virusa su se pričvrstile za "receptore" ACE2 u žvakaćoj gumi.

Slika nije dostupna Iznenađujuće otkriće: Znanstvenici pronašli protein koji koronavirus pušta u tijelo na "mala vrata"

Kao rezultat toga, virusno opterećenje u uzorcima palo je za više od 95 posto, izvijestio je istraživački tim sa Sveučilišta Pennsylvania u časopisu Molecular Therapy.

Guma ima okus i konzistenciju obične žvakaće gume, može se čuvati godinama na normalnim temperaturama, a žvakanje ne oštećuje proteinske molekule ACE2, objavili su znanstvenici.

Korištenje gume za žvakanje za smanjenje virusnog opterećenja u slini, sugeriraju, predstavljalo bi pojačanje cjepivima i bilo bi osobito korisno u zemljama u kojima cjepiva još nisu dostupna ili cijenom pristupačna.