Nakon dvije prometne nesreće sa smrtnim posljedicama koje su tijekom godine uzrokovali autonomni automobili, odnosno softver koji je u trenutku nesreće upravljao vozilima, poljuljano je povjerenje javnosti i korisnika u ovu tehnologiju te dio ljudi ne želi svoje živote povjeriti računalima. Te tragedije nisu zaustavile autonomnu revoluciju, ali one su sigurno upozorenje kako današnja tehnologija i dalje ima velikih mana i kako najmanja greška može završiti gubitcima ljudskih života.

Treba napraviti sve kako bi se ovakve i slične situacije u budućnosti spriječile – pogotovo što će tijekom godina na cestama biti sve više automobila bez vozača, a američki startup Zoox ima rješenje za povećanje sigurnosti autonomne tehnologije.

Smatraju kako bi se tehnološke i automobilske kompanije trebale ugledati na zrakoplovnu industriju u kojoj, barem kada je u pitanju sigurnost, konkurentske kompanije surađuju, kao što surađuju s tijelima zaduženim za zrakoplovnu sigurnost i npr. NASA-om. Boeing, Airbus i druge kompanije tako dijele anonimne podatke o letovima kako bi spriječili probleme i nesreće, a u fokusu su rizici poput turbulencija, problema s motorima, proklizavanja zrakoplova s piste i slično. Također, postoji i intenzivan proces certifikacije novih tehnologija na čijem testiranju američka zrakoplovna organizacija FAA surađuje sa zrakoplovnim kompanijama, a cijeli proces može potrajati čak do 8 godina.

Iz Zooxa kažu kako su pred autonomnim vozilima puno teži tehnički izazovi u odnosu na zrakoplove jer autopilot u zrakoplovu ne mora izvoditi opasne manevre poput npr. izbjegavanja djeteta koje je istrčalo na cestu.

Njihov direktor zadužen za inovacije i sigurnost Mark Rosekind u razgovoru za CNN rekao je kako je autonomna tehnologija prvi novi alat u 100 godina koji bi trebao značajno poboljšati sigurnost prometa te svi moraju biti svjesni nevjerojatnog potencijala ove tehnologije. No, svi trebamo biti i strpljivi jer će to biti jedan dugoročni proces u kojem treba sudjelovati što više aktera koji će pronaći najbolje rješenje.

Npr. Googleovi tj. Waymovi automobili prešli su milijune kilometara, no pitanje je što se dogodilo tijekom njihove vožnje i na kakve su sve situacije nailazili jer dovoljna je samo jedna nepredviđena situacija za koju softver nije spreman da dođe do tragedije.

Rosekin je ukazao i na statistiku da do 94 posto prometnih nesreća dolazi zbog ljudskog faktora, no pita se kako će netko dokazati da će senzori i umjetna inteligencija spriječiti takve nesreće. U priču se uključila i američka agencija ministarstva obrane SAD-a DARPA koja sponzorira istraživanje vezano uz način certificiranja autonomnih vozila. S obzirom na to koliko kompanija razvija vlastite tehnologije i te informacije ne dijele s konkurencijom, ovu ideju bit će malo teže ostvariti, no jasno je kako bi suradnjom i dijeljenjem podataka tehnologija bila još bolja i sigurnija, što bi značilo još manje nesreća i ljudskih žrtava.