Kada je Mark Zuckerberg promijenio ime svoje kompanije iz Facebooka u Metu, mnogi su komentirali kako je to napravio samo kako bi fokus javnost prebacio s problema u kojima se tvrtka nalazila. Podsjetimo, zviždačica Haugen tada je progovorila kako su istraživanja provedena unutar samog Facebooka ukazala na negativan učinak Instagrama na tinejdžere, pogotovo na djevojčice, no oni nisu ništa napravili kako bi to popravili. Prioritet im je bio profit, umjesto dobrobiti korisnika.

Mark Zuckerberg Nakon lošeg kvartala Mete, Mark Zuckerberg u jednom danu izgubio skoro 30 milijardi dolara

Dok su se kritike Facebooka gomilale, Zuckerberg je u listopadu, kao grom iz vedrog neba, najavio promjenu imena kompanije. Meta, kako se sada tvrtka zove, predstavlja novi smjer i fokus u kojem se kreću i koji bi trebao biti budućnost, a orijentiran je na metaverse, odnosno virtualne svjetove u kojima bi ljudi u budućnosti trebali provoditi puno vremena.

Od kada je Facebook ostvario vrhunac svoje tržišne vrijednosti, što je bilo prije otprilike pola godine, kada je ona premašila granicu od bilijun dolara, tvrtka je izgubila više od 500 milijardi dolara. Meta danas na tržištu vrijedi oko 550 milijardi dolara, a prognoze analitičara za bližu budućnosti nisu preoptimistične.

Puno veći udarac od lošeg PR-a nakon problema s Instagramom Zuckerbergu je dao Apple koji je promjenama svog operativnog sustava korisnicima omogućio da blokiraju Facebookovo praćenje njihovih aktivnosti na iPhoneu, a istim smjerom namjerava krenuti i Google. Bez praćenja korisničkih aktivnosti, Facebook ne može precizno plasirati oglase, što utječe na njihove prihode. Kada tome dodamo i činjenicu da je prvi put zabilježen pad korisnika Facebooka te da su iz same tvrtke upozorili kako im za budućnost poslovanja opasnost predstavlja TikTok, jasno je koliki su potencijalni problemi koji stoje pred tvrtkom.

Mark Zuckerberg Zuckerberg obavijestio zaposlenike Mete kako će ih se odsad nazivati

Također, ulaganja u metaverse koja su velika neće se isplatiti tako brzo - govorimo o godinama, tako da je pitanje u kojem će se smjeru kretati kompanija u bližoj, ali i daljoj budućnosti. Svjedočimo li početku kraja Marka Zuckerberga ili je Facebook trenutačno prevelik da bi propao, to ćemo tek vidjeti, no svakako posljednji mjeseci nisu onakvi kakvima se osnivač tvrtke nadao.

Izvor: NY Mag

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju