Japanski proizvođači automobila Toyota Motor, Mazda Motor i Subaru objavili su u utorak da će zajedno razvijati nove motore koji će se moći koristiti u električnim i hibridnim modelima, ali i u modelima s pogonom na biogoriva i na vodik.

tri vijesti o kojima se priča Vedran Bilas, FER 4. susret nastavnika iz STEM područja Dekan FER-a nastavnicima STEM predmeta: "Nećemo imati bolje društvo samo zato što se bavimo tehnologijom" Primjena pesticida, ilustracija Trajni poremećaji Zabrinjavajući rezultati istraživanja: Poznati pesticid povezan je s raširenim abnormalnostima mozga kod djece Arheološko nalazište, ilustracija Odgovor je u DNK-u Razriješena povijesna zagonetka koja je godinama mučila znanstvenike: Otkud dolaze Slaveni i kako su "osvojili" Europu?

Kompanije su javnosti predstavile modele motora znatnog manjeg obujma i težine, od 1,5 i dvije litre.

Novi 1,5-litarski motor bit će za 10 posto manji i lakši od sadašnjeg modela, naglasili su u Toyoti, a sličan efekt postići će i novi, 2,0-litarski turbo motor u usporedbi sa sadašnjim 2,4-litarskim turbo motorima koji se koriste uglavnom u većim modelima.

Sve tri kompanije nastojat će tim motorima optimizirati integraciju s motorima, baterijama i drugim elementima električnog pogona, stoji u zajedničkom priopćenju Toyote, Mazde i Subarua.

Kompanije ističu da će njihovi planovi poduprijeti dekarbonizaciju motora s unutarnjim sagorijevanjem budući da će novi motori moći koristiti i e-goriva i biogoriva i tekući vodik. Nadaju se i izmjenama nacrta vozila budući da će haube moći biti niže. 

Kako bismo našim klijentima pružili različite opcije za postizanje ugljične neutralnosti, treba prihvatiti izazov razvoja motora usklađenih s energetskim okruženjem budućnosti. Tri kompanije imaju iste ciljeve i doradit će tehnologije motora prijateljskim natjecanjem, rekao je član upravnog odbora i glavni izvršni direktor Toyote Motor Koji Sato.

Toyota je vlasnica otprilike petine udjela u Subaruu i oko pet posto u Mazdi, napominje Reuters.