Japanski proizvođači automobila Toyota Motor, Mazda Motor i Subaru objavili su u utorak da će zajedno razvijati nove motore koji će se moći koristiti u električnim i hibridnim modelima, ali i u modelima s pogonom na biogoriva i na vodik.

tri vijesti o kojima se priča Cheyava Falls u dolini Neretva Vallis u krateru Jezero na Marsu Na Marsu NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života? Droga, ilustracija Roditelji, oprez! "Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge BYD-jevi automobili, ilustracija Jednostavno je Nema tu nikakve magije: Šef Riviana objasnio zašto su kineski automobili jeftiniji od konkurencije

Kompanije su javnosti predstavile modele motora znatnog manjeg obujma i težine, od 1,5 i dvije litre.

Novi 1,5-litarski motor bit će za 10 posto manji i lakši od sadašnjeg modela, naglasili su u Toyoti, a sličan efekt postići će i novi, 2,0-litarski turbo motor u usporedbi sa sadašnjim 2,4-litarskim turbo motorima koji se koriste uglavnom u većim modelima.

Sve tri kompanije nastojat će tim motorima optimizirati integraciju s motorima, baterijama i drugim elementima električnog pogona, stoji u zajedničkom priopćenju Toyote, Mazde i Subarua.

Kompanije ističu da će njihovi planovi poduprijeti dekarbonizaciju motora s unutarnjim sagorijevanjem budući da će novi motori moći koristiti i e-goriva i biogoriva i tekući vodik. Nadaju se i izmjenama nacrta vozila budući da će haube moći biti niže. 

Kako bismo našim klijentima pružili različite opcije za postizanje ugljične neutralnosti, treba prihvatiti izazov razvoja motora usklađenih s energetskim okruženjem budućnosti. Tri kompanije imaju iste ciljeve i doradit će tehnologije motora prijateljskim natjecanjem, rekao je član upravnog odbora i glavni izvršni direktor Toyote Motor Koji Sato.

Toyota je vlasnica otprilike petine udjela u Subaruu i oko pet posto u Mazdi, napominje Reuters.