Japanski proizvođači automobila Toyota Motor, Mazda Motor i Subaru objavili su u utorak da će zajedno razvijati nove motore koji će se moći koristiti u električnim i hibridnim modelima, ali i u modelima s pogonom na biogoriva i na vodik.

tri vijesti o kojima se priča Automobil, ilustracija Kako to?! Ova tehnologija u automobilima spašava živote, no mnogi je vozači - deaktiviraju Primjena pesticida, ilustracija Trajni poremećaji Zabrinjavajući rezultati istraživanja: Poznati pesticid povezan je s raširenim abnormalnostima mozga kod djece Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena

Kompanije su javnosti predstavile modele motora znatnog manjeg obujma i težine, od 1,5 i dvije litre.

Novi 1,5-litarski motor bit će za 10 posto manji i lakši od sadašnjeg modela, naglasili su u Toyoti, a sličan efekt postići će i novi, 2,0-litarski turbo motor u usporedbi sa sadašnjim 2,4-litarskim turbo motorima koji se koriste uglavnom u većim modelima.

Sve tri kompanije nastojat će tim motorima optimizirati integraciju s motorima, baterijama i drugim elementima električnog pogona, stoji u zajedničkom priopćenju Toyote, Mazde i Subarua.

Kompanije ističu da će njihovi planovi poduprijeti dekarbonizaciju motora s unutarnjim sagorijevanjem budući da će novi motori moći koristiti i e-goriva i biogoriva i tekući vodik. Nadaju se i izmjenama nacrta vozila budući da će haube moći biti niže. 

Kako bismo našim klijentima pružili različite opcije za postizanje ugljične neutralnosti, treba prihvatiti izazov razvoja motora usklađenih s energetskim okruženjem budućnosti. Tri kompanije imaju iste ciljeve i doradit će tehnologije motora prijateljskim natjecanjem, rekao je član upravnog odbora i glavni izvršni direktor Toyote Motor Koji Sato.

Toyota je vlasnica otprilike petine udjela u Subaruu i oko pet posto u Mazdi, napominje Reuters.