Još do prije par godina mnogima se činilo nemogućim da bi njihov sljedeći automobil, umjesto motora s unutarnjim izgaranjem, mogao pokretati električni motor. Razmišljajući o e-automobilima, vozačima je u fokusu bila cijena, kratki doseg baterije u odnosu na benzince i dizelaše, kao i mali broj punionica na kojima je punjenje dugo trajalo. No u međuvremenu se situacija radikalno promijenila. Tradicionalne automobilske kompanije naglasak su stavile na elektrifikaciju, a dio njih već je i najavio kraj proizvodnje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem do kraja desetljeća i prodaju isključivo električnih vozila.
Također, s povećanjem dostupnih modela danas su dostupni i cjenovno prihvatljiviji modeli, poboljšane su i baterijske tehnologije, kao i infrastruktura te u budućnosti možemo očekivati otvaranje brojnih novih stanica za punjenje.
S takvim novitetima, promijenio se i stav brojnih vozača, pokazalo je istraživanje provedeno na više od 7500 osoba koje je krajem prošle i početkom ove godine provela kompanija OC&C Strategy Consultants.
Tako je istraživanje među vozačima u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Italiji pokazalo da bi više od polovice njih, prilikom kupovine svog sljedećeg automobila, razmislilo o kupovini električnog vozila. Iako su vozači u SAD-u i Njemačkoj malo oprezniji oko e-vozila, broj onih koji bi razmislili o električnom automobilu blizu je 50 posto. U odnosu na istraživanje provedeno godinu dana ranije, porast je iznimno velik - u Velikoj Britaniji on iznosi čak 81 posto, dok u SAD-u iznosi 61 posto.
Još jedna zanimljivost na koju je ukazalo ovo istraživanje jest da, u odnosu na prošle godine, vozači više nisu toliko zabrinuti s dosegom automobila i infrastrukturom, no i dalje im je veliki problem - cijena. Većina ispitanih kaže da nije spremna platiti više od 500 dolara više u odnosu na cijenu za sličan automobil s benzinskim ili dizelskim motorom. Takvo razmišljanje jasno pokazuje da bi jedna od ključnih stvari za prihvaćanje e-vozila u budućnosti mogle biti državne subvencije, uz koje bi cijena električnih automobila trebala biti prihvatljivija i konkurentnija - barem do trenutka dok trošak proizvodnje automobila i baterije ne bude usporediva s troškom proizvodnje klasičnih automobila.
Izvor: Reuters