Mark Zuckerberg jučer je objavio poslovne rezultate Facebooka za posljednji kvartal. Pandemija nije usporila američku tvrtku iza koje su fantastična tri mjeseca tijekom kojih su zabilježili rast prihoda i profita koji je veći od očekivanog, što je automatski povuklo vrijednost dionice u veliki plus.
Tijekom objave aktualnih poslovnih rezultata Zuckerberg se dotaknuo i budućnosti i proizvoda koje razvijaju, ali koji neće tako skoro ugledati svjetlo dana. Iako nije otkrio ništa nova jer je svima godinama jasno kako će njihov fokus biti na proširenu i virtualnu stvarnost te pametne naočale koje će omogućiti uranjenje u takav oblik stvarnosti, šef Fejsa sada je s javnosti podijelio izazove s kojima se susreću.
Zuckerberg je tako razvoj pametnih naočala s podrškom za AR i VR kakve će privući veliki broj korisnika nazvao jednim od najtežih tehničkih izazova desetljeća. Kada pogledamo kakvi su uređaji danas dostupni na tržištu - velikih dimenzija koji prekrivaju polovicu lica, uz tehnologiju koja je daleko od onog što korisnici traže, jasno je zašto će to biti veliki problem. Kao najveći izazov naglasio je činjenicu da moraju staviti superračunalo u okvir klasičnih naočala.
To neće biti niti malo lako i sigurno će trebati godine da u tome uspiju, no jednom kada pronađu uspješnu formulu, potencijal takvog gadgeta bit će iznimno velik te će to biti sljedeća računalna platforma koja bi trebala zamijeniti računala i mobilne uređaje. Osnivač i prvi čovjek Facebooka vjeruje kako će nam virtualna i proširena stvarnosti omogućiti dublji osjećaj prisutnosti i društvene povezanosti u odnosu na ostale postojeće platforme.
Upravo zato Facebook ulaže velike resurse - i financijske i ljudske, u razvoj takve platforme te su najavili nove velike investicije u VR i AR, uz naglasak da će većina porasta budžeta za istraživanje i razvoj biti usmjerena upravo prema ovim kategorijama. Naravno, tvrtka neće zanemariti ostale kategorije u kojima očekuju daljnji rast te će povećati ulaganja i u podršku kreatorima sadržaja na njihovim platformama, kao i u e-trgovinu.
Izvor: ZDnet