Danas je nemoguće zamisliti život bez pametnih telefona, a mnogima su obvezan dio svakodnevice i tableti i pametni satovi. Ako se pitate koji bi mogao biti sljedeći gadget o kojem ćemo postati ovisni i koji će postati obvezan dio tehnološkog arsenala poput telefona, satova i tableta, odgovor biste mogli dobiti ako pogledate planove velikih kompanija poput Applea i Facebooka. O Appleu i njihovim planovima koji sežu čak do 2040. pisali smo prošli tjedan i oni se odnose na velika ulaganja u virtualnu i pogotovo proširenu stvarnost te AR, kacige i naočale, odnosno AR kontaktne leće.

Da su virtualna i proširena stvarnost velik dio Facebookovih planova, poznato je godinama, još otkad je 2014. kompanija kupila Oculus VR. Otad su predstavili nekoliko modela VR naočala, uključujući i model Quest 2, koji nije potrebno povezati s vanjskim hardverom, a za koji postoji puno veći interes u odnosu na prethodni model. Povećani interes pokazuje da polako i korisnici počinju prihvaćati virtualnu stvarnost, iako mnogo sporije nego što su se to u Facebooku nadali u vrijeme kada su kupili Oculus.

Kakve su ambicije Facebooka u vezi s virtualnom stvarnošću, najbolje govori podatak o broju zaposlenih ljudi u odjelu Reality Labs, u kojem se razvijaju projekti vezani uz VR i AR. Naime, u njemu je zaposleno oko 10 tisuća ljudi, što je gotovo petina svih zaposlenih u kompaniji. Dakle, iako je Facebooku u glavnom fokusu društvena mreža i oglašavanje, velik dio zaposlenika posvećen je razvoju virtualne i proširene stvarnosti koje bi u budućnosti trebale biti novi veliki izvor zarade za kompaniju.

U nedavnom razgovoru za The Information Zuckerberg je rekao kako će virtualna i proširena stvarnost biti "sljedeća velika računalna platforma" te je žele razviti tako da bude usmjerena prema ljudima i njihovu međusobnom povezivanju.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju