Facebook širi program suradnje s neovisnim kontrolorima točnosti podataka u Hrvatskoj

Facebook se diljem svijeta, u okviru svoje borbe protiv dezinformacija, udružuje s neovisnim, vanjskim kontrolorima točnosti podataka koji pregledavaju sadržaj i ocjenjuju njegovu točnost.

Martina Čizmić | 30.07.2020. / 15:56 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Informacije koje hrvatski korisnici Facebooka dijele na toj društvenoj mreži od sad će uz Faktograf provjeravati i Agence France Presse (AFP), objavili su danas iz Facebooka. Svi su partneri s kojima kompanija surađuje licencirani od strane neovisne Međunarodne mreže za kontrolu točnosti podataka (International Fact-Checking Network).

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Kako su pojasnili iz Facebooka, kad kontrolor točnosti podataka ocijeni sadržaj netočnim, Facebook ga prikazuje niže u Novostima (News Feedu), smanjujući njegovo širenje te broj ljudi koji će ga vidjeti. Stranice i domene koje nastave dijeliti netočne vijesti vidjet će da se njihovo širenje smanjilo te da im je ukinuta mogućnost ostvarivanja zarade i oglašavanja. U slučaju kad je neka objava označena netočnom, Facebook na to upozorava korisnike koji su je vidjeli ili pokušali podijeliti.

Drago nam je što u Hrvatskoj širimo program suradnje s neovisnim kontrolorima točnosti podataka partnerstvom s AFP-om. Borba protiv netočnih vijesti odgovornost je koju shvaćamo vrlo ozbiljno i iz tog razloga neprestano radimo na tome da pomognemo u sprečavanju širenja dezinformacija na našoj platformi. AFP je Facebookov ključan partner u kontroli točnosti podataka s novinarima na terenu u cijelom svijetu. Veselimo se nastavku naše suradnje koju širimo i u Hrvatskoj, izjavila je Sophie Eyears, voditeljica razvoja strateških partnerstava u Facebooku.

Program je u skladu s Facebookovim trodijelnim procesom kojem je cilj unaprijediti kvalitetu i autentičnost vijesti u Novostima (News Feedu). Facebook pritom uklanja korisničke račune i sadržaj koji krše njegove Standarde zajednice (Community Standards) ili pravila oglašavanja (ad policies), smanjuje širenje netočnih vijesti i neautentičnog sadržaja poput senzacionalističkih, clickbait naslova te informira ljude pružajući im širi kontekst objava koje im se prikazuju.

S velikim zadovoljstvom jačamo globalno partnerstvo s Facebookom u borbi protiv dezinformacija i pokretanje novih aktivnosti u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Srbiji potvrda je važne uloge AFP-a kao relevantnog medija u toj domeni. S više od 80 stručnih novinara u 37 država, koristimo najveću svjetsku mrežu novinara posvećenih digitalnoj potvrdi, provjeravajući i demistificirajući netočne vijesti koje se šire online, izjavila je Christine Buhagiar, regionalna direktorica AFP-a za Europu.

Facebook surađuje s više od 70 partnera koji kontroliraju točnost sadržaja na više od 50 jezika diljem svijeta te ulaže u daljnje jačanje svojih aktivnosti u tom području. Faktograf kontrolira točnost sadržaja u Hrvatskoj od travnja 2019.

Vezane vijesti