Informacije koje hrvatski korisnici Facebooka dijele na toj društvenoj mreži od sad će uz Faktograf provjeravati i Agence France Presse (AFP), objavili su danas iz Facebooka. Svi su partneri s kojima kompanija surađuje licencirani od strane neovisne Međunarodne mreže za kontrolu točnosti podataka (International Fact-Checking Network).

tri vijesti o kojima se priča Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi Sunce i more na jadranskoj obali Ozbiljne posljedice Znanstvenici upozoravaju na opasnost koja prijeti Jadranu: "Očekivali smo to tek krajem stoljeća..."

Kako su pojasnili iz Facebooka, kad kontrolor točnosti podataka ocijeni sadržaj netočnim, Facebook ga prikazuje niže u Novostima (News Feedu), smanjujući njegovo širenje te broj ljudi koji će ga vidjeti. Stranice i domene koje nastave dijeliti netočne vijesti vidjet će da se njihovo širenje smanjilo te da im je ukinuta mogućnost ostvarivanja zarade i oglašavanja. U slučaju kad je neka objava označena netočnom, Facebook na to upozorava korisnike koji su je vidjeli ili pokušali podijeliti.

Drago nam je što u Hrvatskoj širimo program suradnje s neovisnim kontrolorima točnosti podataka partnerstvom s AFP-om. Borba protiv netočnih vijesti odgovornost je koju shvaćamo vrlo ozbiljno i iz tog razloga neprestano radimo na tome da pomognemo u sprečavanju širenja dezinformacija na našoj platformi. AFP je Facebookov ključan partner u kontroli točnosti podataka s novinarima na terenu u cijelom svijetu. Veselimo se nastavku naše suradnje koju širimo i u Hrvatskoj, izjavila je Sophie Eyears, voditeljica razvoja strateških partnerstava u Facebooku.

Program je u skladu s Facebookovim trodijelnim procesom kojem je cilj unaprijediti kvalitetu i autentičnost vijesti u Novostima (News Feedu). Facebook pritom uklanja korisničke račune i sadržaj koji krše njegove Standarde zajednice (Community Standards) ili pravila oglašavanja (ad policies), smanjuje širenje netočnih vijesti i neautentičnog sadržaja poput senzacionalističkih, clickbait naslova te informira ljude pružajući im širi kontekst objava koje im se prikazuju.

S velikim zadovoljstvom jačamo globalno partnerstvo s Facebookom u borbi protiv dezinformacija i pokretanje novih aktivnosti u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Srbiji potvrda je važne uloge AFP-a kao relevantnog medija u toj domeni. S više od 80 stručnih novinara u 37 država, koristimo najveću svjetsku mrežu novinara posvećenih digitalnoj potvrdi, provjeravajući i demistificirajući netočne vijesti koje se šire online, izjavila je Christine Buhagiar, regionalna direktorica AFP-a za Europu.

Facebook surađuje s više od 70 partnera koji kontroliraju točnost sadržaja na više od 50 jezika diljem svijeta te ulaže u daljnje jačanje svojih aktivnosti u tom području. Faktograf kontrolira točnost sadržaja u Hrvatskoj od travnja 2019.