Lažne objave iz Rusije došle do 126 milijuna Amerikanaca

Gotovo 126 milijuna Amerikanaca, oko trećine stanovnika SAD-a, tijekom predizborne kampanje 2016. na Facebooku je primilo sadržaj koji je podržavala Rusija, stoji u izvješću Facebooka.

B.F.M. | 31.10.2017. / 09:43

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Facebook je objavio kako je oko 80.000 objava s lažnih ruskih stranica direktno došlo do 29 milijuna Amerikanaca. Te je objave vjerojatno vidjelo mnogo više ljudi jer su ih "ljudi dijelili i 'lajkali' te zbog toga postoji mogućnost da je broj ljudi koji je vidio objave tri puta veći".

Izjava glavnog savjetnika Facebooka, Colina Stretcha, objavljena je prije saslušanja, a podnesena je i Odboru za pravosuđe. Izvještaj su podnijeli Facebook, Google i Twitter. Saslušanje je dio kongresne istrage ruskog korištenja tih platformi kako bi se utjecalo na izbore u SAD-u.

Objave stranica koje podupire Rusija, procjenjuje Facebook, od siječnja 2015. do kolovoza 2017. dosegle su polovicu od 250 milijuna Amerikanca koji mogu glasati. Tih 80.000 objava ne uključuje 3.000 Facebook reklama koje su kupili entiteti iz Rusije.

Manji utjecaj nego što se čini

Stretch je u svojoj pripremljenoj izjavi objasnio koliki su utjecaj ruske objave mogle imati na odluke glasača.

Prema našoj najboljoj procjeni, oko 126 milijuna ljudi je vjerojatno vidjelo barem jednu objavu u periodu od dvije godine, stoji u izjavi. To je oko 0,0004 posto sadržaja na News Feedu, ili jedna od 23.000 objava.

Drugim riječima, kada bi te objave bile reklame na televiziji, morali biste televiziju gledati 600 sati da biste naletili na objavu koju je sponzorirana iz Rusije, rekla je osoba koja je upoznata sa situacijom.

Iako problematično, vjerojatno nije utjecalo na izbore

Dave Karpf, profesor medija i tehnologije na Sveučilištu Georgea Washingtona, rekao je da je doseg ruskog sadržaja problematičan, ali da vjerojatno nije utjecao na ishod izbora.

Problematično je što ovo dokazuje da su strani državljani aktivno pokušavali utjecati na izbore i što su uspjeli doseći 126 milijuna ljudi, rekao je Karpf. Facebook, Twitter i Google će morati ovakve stvari staviti pod kontrolu prije sljedećih izbora... ali ne bismo trebali misliti da je 126 milijuna ljudi ovime uvjereno da glasaju za Trumpa.

Objave su, stoji u Stretchevoj izjavi, došle od "koordiniranih, neautentičnih profila". Zatvorili smo te profile i počeli smo proučavati kako su zloupotrijebili našu platformu, stoji u izjavi.

Stretch tijekom saslušanja u utorak planira obavijestiti što je Facebook naučio tijekom kampanje u 2016. te kako je to primijenjeno prije izbora u Francuskoj i Njemačkoj koji su se održali ranije ove godine.

Izvor: NBC News

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti