Otkako je Facebook, odnosno Meta, predstavio svoj projekt "metaversa" odnosno "metasvemira", i druge su se tehnološke tvrtke bacile na posao.
Tako bi u 2022. godini gotovo sve velike tvrtke, poput Applea, Microsofta, Googlea, a i Mete, trebale na tržište izbaciti nove hardverske uređaje i softverske usluge koje bi bile vezane direktno uz "metasvemir".
Uređaji i softver namijenjeni "metaverseu" trebali bi omogućili korisnicima da borave, rade i zabavljaju se u virtualnom 3-D svijetu. Iako je prvi korak da se tom virtualnom svijetu pristupa putem pametnog telefona, velike tvrtke spremaju posebne uređaje koji će omogućiti iskustvo "metaversea" kroz napredne naočale za virtualnu i proširenu stvarnost.
Koliko su korisnici spremni izdvojiti nekoliko tisuća dolara za opremu koja ih seli iz fizičkog u virtualni svijet, tek ćemo vidjeti. Neki smatraju da će "metaverse" otvoriti novo poglavlje u našim životima, slično kao što je to napravio Apple kad je 2007. godine predstavio pametni telefon s ekranom osjetljivim na dodir.
Velike tehnološke platforme okreću se proširenoj stvarnosti kao sljedeći korak, istaknuo je nedavno analitičar Goldman Sachsa, Eric Sheridan. Dodao je da bi to moglo dovesti do promjena na tehnološkom tržištu i pojave novih lidera u industriji.
Investitori su već krenuli i uložili milijarde dolara u startupove koji se bave virtualnim svijetom. Prema informacijama Crunchbasea, investitori su uložili 10 milijardi dolara u startupove u 2021. godini, a procjene su da bi sljedećih godina moglo biti uloženo i do 1,35 bilijuna dolara.
Meta već na tržištu ima naočale za virtualnu stvarnost, Oculus, a u planu im je na tržište izbaciti još jedne naočale za virtualnu i proširenu stvarnost, koje se za sad vode kao Project Cambria.
Iako Apple nikad nije potvrdio da radi na naočalama za virtualnu stvarnost, glasine su sve glasnije. Njihove naočale navodno bi mogle biti predstavljene već ove godine. Jasno, uz hardver, Apple će se pobrinuti da korisnicima ponudi i softver, što bi moglo unijeti velike promjene na tržište.
Google pak već godinama radi na svojim naočalama za proširenu i virtualnu stvarnost. Još 2013. su predstavili Google Glass, koje nisu ispunile očekivanja i pokrenule ludnicu na tržištu. No, to ih nije omelo. Prema posljednjim informacijama, ozbiljno rade na novim naočalama koje bi bile fokusirane na proširenu stvarnost i donijele "inovativne mogućnosti".
Na kraju ne treba zaboraviti ni Microsoft i njihov HoloLens koji je na tržište izašao 2016. godine. Od te prve verzije Microsoft je intenzivno radio na poboljšanju naočala. Toliko da su u 2021. sklopili ugovor s američkom vojskom za 120 tisuća HoloLens uređaja vrijednih 22 milijarde dolara. Vojska bi ih trebala testirati u stvarnim uvjetim tijekom godine, a hoće li ih i koristiti u borbi, znat će se tijekom 2022.
Jasno je da će prve verzije uređaja za proširenu i virtualnu stvarnost biti skupi te da će ih kupovati samo zaljubljenici u tehnologiju. No, ako ove tvrtke uspiju uvjeriti potrošače (i tvrtke) da je "metaverse" ili virtualna stvarnost, zaista sljedeći korak, možda ćemo doček 2023. organizirati u udobnosti svog doma, s naočalama za virtualnu stvarnost na nosu te uvjeravati svoj um da smo u Sydneyu, New Yorku ili jednostavno s prijateljima iz cijelog svijeta na nekoj plaži na Baliju.
Izvor: CNBC