Ima li spasa za Snapchat?

Snap(chat) je zabilježio još jedan loš kvartal – veliki gubitak, porast broja korisnika slabiji od očekivanog te smanjena potražnja za naočalama Spectacles

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 11.08.2017. / 10:50

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Sve donedavno Snap je bio kompanija na koju su tehnološki giganti htjeli potrošiti milijarde dolara, a istraživanja su pokazala kako je Snapchat najpopularnija društvena mreža među tinejdžerima čije su glavne opcije kopirali Facebook i Instagram. Sljedeći veliki korak u razvoju Snap(chat)a bio je izlazak na burzu od kojeg su investitori puno očekivali, no poslovni i financijski rezultati ostvareni u posljednja dva kvartala velik su razlog za zabrinutost osnivača i šefa Snapa Evana Spiegela te investitora.

Jučer su iz Snapa objavili gubitak za drugi ovogodišnji kvartal veći od 400 milijuna dolara i rast broja dnevnih korisnika od samo 4 posto (173 milijuna) u odnosu na prethodni kvartal. Ovakve brojke utjecale su na dionice kompanije čija je vrijednost pala za čak 14 posto na manje od 14 dolara (IPO cijena dionica iznosila je 17 dolara, a prilikom izlaska na burzu s dionicama se trgovalo po cijeni od 24 dolara). Još prije izlaska na burzu brojni analitičari upozoravali su na ovakav scenarij i na nesigurnost ulaganja u Snap te su se njihove negativne prognoze do sada pokazale ispravnima – iako neki podsjećaju i na loš početak Facebookove avanture na burzi jer je cijena Zuckerbergove kompanije ubrzo nakon IPO-a pala na ispod 20 dolara, a sada je veća od 165 dolara, trenutno se čini jako teško da bi i Snap mogao napraviti takav preokret.

Ipak, šef kompanije Evan Spiegel i suosnivač Robert Murphy vjeruju u dugoročni uspjeh Snapa te su investitorima poručili kako ove godine neće prodati niti jednu dionicu – na ovaj način žele im poručiti kako nije vrijeme za prodaju dionica jer će one s vremenom opet porasti.

Snap želi osvojiti oglašivače niskim cijenama i dokazima o uspješnosti oglašavanja na svojoj mreži, komentirali su buduće planove kompanije na BBC-u, no s obzirom na situaciju u posljednje vrijeme pitanje je hoće li uspjeti u svom naumu.

Također, lošim poslovnim rezultatima treba dodati i pad prodaje naočala Spectacles – dok je u prvom kvartalu prodajom naočala s kamerom ostvaren prihod od 8 milijuna dolara, u drugom kvartalu taj je prihod pao na 5,4 milijuna, što također govori o padu popularnosti ove mreže.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti