Ususret velikom automobilskom sajmu u Ženevi, koji se održava u ožujku, startup tvrtka Czinger iz Los Angelesa otkrila je svoj projekt hiperautomobila koji kane predstaviti na tom sajmu. Ukratko, njihov 21C još je jedan u sad već nizu automobila koji se nalaze u klubu hiperautomobila čije je ubrzanje od 0 do 100 km/h toliko suludo da se postavlja pitanje ima li to uopće smisla. Govorimo, naravno, o ekskluzivnom klubu automobila koji do stotke ubrzavaju u manje od dvije sekunde.

tri vijesti o kojima se priča Droga, ilustracija Roditelji, oprez! "Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge Zračni taksi Joby Aviationa Napravljen veliki korak Počinje velika tehnološka revolucija u zrakoplovstvu: Nebom će dominirati potpuno drukčije letjelice Cheyava Falls u dolini Neretva Vallis u krateru Jezero na Marsu Na Marsu NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života?

Czinger 21C ubrzava od nule do stotke za nevjerojatnih 1,9 sekundi. Dok to nije najbrže vrijeme ubrzanja jer se njime diče barem još tri hiperautomobila - Rimac C_Two, Teslin Roadster (nova verzija) i Aspark Owl, vrlo je zanimljivo to da 21C nije 100 posto električan, već ima hibridni pogon. Doduše, svi imaju nešto zajedničko, a to je da se vrte oko, čini se, magične brojke 1,9 sekundi ubrzanja od 0 do 100 km/h.

Slika nije dostupna Bugatti postavio novi rekord, njihov najnoviji "Batmobile" prodan za 16,7 milijuna eura!

No o tom hibridnom motoru, osim da je riječ o hibridu, zasad se zna vrlo malo.

Riječ je "samostalno proizvedenom jakom hibridnom motoru", što sugerira da se u njemu nalazi i dio s unutarnjim sagorijevanjem. Iz Czingera tvrde da će to njihovo čudo proizvoditi 1233 konjske snage. Dakle, još jedan cestovni automobil koji pogoni agregat jači od onog u Formuli 1, s razlikom u tome što bolide Formule 1 ne vidimo da ugrožavaju promet jurcanjem po cestama, gdje im nikako nije mjesto.

21C je dvosjed, a za njegov dizajn i proizvodnju zaslužan je tim inženjera, znanstvenika i dizajnera iz Los Angelesa. Čitav automobil proizveden je isključivo u njihovu proizvodnom sustavu.

Prema informacijama koje nudi proizvođač, komponente tog hipervozila napravljene su pomoću tehnologije 3D printanja, no više detalja bit će poznato u ožujku.

Kao što se može zaključiti, segment nove generacije hiperautomobila koji čine "klub ispod dvije sekunde" raste i ima sve više predstavnika. Ipak, možda je prikladnije taj segment nazvati klub krstarećih cestovnih projektila, a evo i zašto razmišljamo tako.

U automobilističkom svijetu sve više prevladava narativ kako će autonomna vozila zamijeniti klasična, da će vozači postati nepotrebni i da će takav sustav biti u potpunosti sigurniji od trenutačnog. To zagovaraju između ostalih i Tesla (Elon Musk) i naš Mate Rimac.

C_Two Brutalna Rimčeva zvijer upravo je postala još bolja: Pogledajte kako izgleda najbrža električna jurilica na svijetu

No dok je kod Rimčeva C_Two shvatljivo gomilanje suhih brojki od kojih vam se pomalo vrti jer je riječ o konceptu (kao što ime kaže) i demonstratoru čitavog niza tehnologija, koji ćete na cesti vidjeti gotovo jednako kao i pokojeg štrumpfa, odnosno ako budete dobri (?), kod Tesle je posve nerazumljivo najavljivati masovnu proizvodnju cestovnih projektila s ubrzanjem za koje će vozačima za godinu-dvije možda trebati i pilotsko odijelo, da ih G-sile ne bi uspavale za volanom. Da ne govorimo o tome kako je omogućavanje vozačima sjedanje iza volana auta s tako sumanutim performansama zapravo pucanj u vlastitu nogu što se promicanja sigurnosti u prometu tiče.

Sad kad smo pošteno skrenuli s teme, vratimo se na Czingerov 21C i spomenimo da se radi o hiperautomobilu impresivnog izgleda, a impresionira li i vas, procijenite nakon što pogledate ovaj promo video.

Izvor: Top Gear