Uoči sada već tradicionalne konferencije Dev Days, koja će se održati 13. svibnja u Termama Tuhelj, razgovarali smo s Izabelom Jelinićem, jednim od osnivača tvrtke Infobip koja konferenciju i organizira.
Infobip je krenuo s Dev Daysima prije dvije godine. Što vas je ponukalo da pokrenete konferenciju namijenjenu prvenstveno developerima?
Zapravo su Dev Days u sadašnjem obliku nastavak nečega što je krenulo dosta ranije, a vezano je uz naš rast i pokretanje novih R&D ureda. Prvo smo bili samo u Puli, pa u Zagrebu, Novigradu, pa Sarajevu i Beogradu, Rijeci, i na kraju smo otvorili developerske centre i u St. Petersburgu i Puneu. Kako su svi ti uredi stasali, brzo se pojavio problem interne komunikacije i koordinacije. Jedan od načina ublažavanja te geografske raštrkanosti i komunikacijskih izazova koje ona nosi, su bili povremeni susreti uživo, na kojima se ljudi upoznaju, popričaju, razmjene ideje i iskustva, i tako dođu do nekih zajedničkih rješenja.
Vremenom su ta naša druženja prerasla u pravu konferenciju, i onda smo odlučili otvoriti je za javnost kako bismo IT zajednici u Hrvatskoj približili naš rad i doprinijeli njenom razvoju kroz naša iskustva i međunarodne predavače.
Prvi Dev Daysi su kao konferencija zatvorenog tipa održani već 2011. - tada se u hotelu Histria u Puli okupilo 20-ak developera koji su tada radili u Puli i Zagrebu. Danas na Dev Days dolaze i naši developeri iz Beograda, Sarajeva, Indije i Rusije, pa smo zbog toga prošle godine prvi puta koristili engleski kao službeni jezik internog dijela konferencije.
I sami ste developer koji je, zbog zahtjeva posla morao programiranje staviti u drugi plan. Bavite li se još uvijek aktivno kodiranjem/programiranjem?
Iako bih to volio, ne mogu baš reći da stignem programirati, nažalost :). Trenutno su mi glavna preokupacija vanjski R&D uredi - kako omogućiti ljudima koji tamo rade da budu čim efikasnije onboardani u skladu s našim praksama, i da onda sudjeluju u razvoju ravnopravno s domaćim timovima. Paralelno, pokušavam pomoći u radu ostalih divizija, u koje je naš R&D interno organiziran, tako da svima bude čim jasnije što pokušavamo napraviti i zašto. Radim na tome da se što jasnije odredi fokus, i pomažem u koordinaciji, kako bi svatko mogao odraditi svoj dio posla koji nas vodi k zajedničkom cilju. Naravno da to uključuje i zahtjeve klijenata i praćenje što se dešava u industriju i potrebu za jako brzom prilagodbom novim uvjetima i zahtjevima.
Vaša tvrtka zapošljava velik broj developera. Kako dolazite do njih? Imate li poseban program za mlade?
Imamo niz programa suradnje s fakultetima i udrugama programera u čitavoj regiji. Implementirali smo sustave razvoja talenata, a developerima doista nudimo rad s najmodernijim tehnologijama i metodologijama koje se danas primjenjuju u svijetu kodiranja. U rad s mladim programerima ulažemo jako puno vremena i resursa. Osmislili smo poseban program onboardinga mladih programera, kako bi se čim prije i bolje uklopili u tim kojim se priključuju.
Prošle je godine vaša tvrtka proslavila 10 godina rada. Možete li usporediti stanje na tržištu tada i danas?
Otkada je Infobip osnovan pa do danas, poslovna i tehnička niša u kojoj mi djelujemo se nekoliko puta iz temelja promijenila na globalnoj razini. U odnosu na vrijeme kada smo pokretali Infobip, A2P tržište je danas mnogo zrelije, daleko više vrijedi, a upravo se nalazi u fazi konsolidacije i prelaska u zrelu fazu u kojoj, uz Infobip, svoje pozicije učvršćuje nekoliko ključnih igrača za koje je izvjesno da će dominirati međunarodnim tržištem u narednim godinama.
Danas smo svjedoci brojnih komunikacijskih izazova pred kojima se nalaze i manje i veće kompanije, zbog sve većeg broja komunikacijskih kanala, uređaja i komunikacijskih preferencija krajnjih korisnika. Broj mobilnih korisnika raste, a s tim i potražnja za rješenjima koja će odgovoriti na njihove različite potrebe.
Što očekuje vas i Infobip u budućnosti? Kakvi su vam planovi?
Očekujemo daljnji rast u području komunikacija, clouda, i mobilnih rješenja. Cloud donosi brojne prednosti u pogledu fleksibilnosti, sigurnosti, kapaciteta, dostupnosti i što je danas najvažnije - troškova. Očekujemo i rast profesionalnih rješenja vezanih za komunikaciju putem mobilnih uređaja. U tom se smjeru kreće i naša poslovna strategija.
U planu nam je daljnje jačanje poslovanja u ključnim segmentima kao što su internetske i online kompanije, banke i telekomi. Svakako će naglasak biti na poboljšanju postojećih rješenja za njih kao i nalaženje inovativnih rješenja kako bi se što bolje odgovorilo na potrebe sve zahtjevnijih krajnjih korisnika.
Da bi tvrtke danas uspješno komunicirale sa svojim klijentima, moraju razmišljati i djelovati u smjeru takozvanog omnichannel koncepta. Kompanije će se odmaknuti od pristupa u kojem koriste samo pojedine kanale za dostavu poruka te će tražiti načine da korisnicima ponude izbor u pogledu komunikacijskih kanala, i da taj izbor bude vezan uz njihove preferencije, afinitete i mogućnosti.
U Vodnjanu kraj Pule gradimo novo poslovno sjedište (kampus) u koji će uskoro preseliti svi zaposlenici naših pulskih ureda. Bit će to vjerojatno prvi tehnološki kampus takve vrste na ovim prostorima. Naravno, daljnje širenje developmenta, uvođenje novih tehnologija i procesa su nam stalni prioritetni zadaci.
I na kraju, zašto bi netko trebao doći na Dev Dayse?
Dev Daysi su po mnogo toga posebna konferencija, koju priređujemo po drukčijem konceptu od onoga koji se obično susreće. Prije svega, na Dev Daysima se iz prve ruke može vidjeti iskustva najveće hrvatske IT kompanije. Svake godine dovodimo najmanje 3 predavača od kojih svaki može biti keynote speaker na gotovo svakoj međunarodnoj developerskoj konferenciji. Za razliku od nekih konferencija koje su se odlučile za višednevni program, Dev Days ciljaju na to da u jednom danu ponude program koji pokriva vrlo širok spektar tema i pitanja. Osim samih prezentacija, imamo i poprilično “slobodnog vremena”, tako da svatko može popričati s bilo kime, pitati, dobiti odgovor, i upoznati ljude u Infobipu, dakle iz prve ruke čuti što točno radimo, kako radimo, i zašto radimo to što radimo!