Nova promjena algoritma: Evo kakav sadržaj možete očekivati na Facebooku

Najpopularnija društvena mreža ponovno je promijenila algoritam te u budućnosti na News Feedu možete očekivati više sadržaja kojeg objavljuju vaši prijatelji i obitelj

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 30.06.2016. / 09:20 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Do sada smo navikli na česte promjene koje Facebook uvodi na News Feedu, a posljednja promjena najavljena ovog tjedna razveselit će sve one korisnike koji, umjesto vijesti s portala i kompanija koje prate na ovoj mreži, žele vidjeti sadržaj koji objavljuju njihovi prijatelji i obitelj. Naime, kako je objavljeno na službenom blogu, promjena u algoritmu koja uskoro stupa na snagu na Fejsu favorizirat će objave vaših prijatelja i članova obitelji i utjecat će smanjenje svog oblika sadržaja kojeg objavljuju izdavači i kompanije, uključujući videozapise, linkove, fotografije i video prijenose uživo. Ovo je drugi put u posljednjih godinu i pol da Facebook smanjuje doseg izdavača i kompanija – još u travnju prošle godine promjenom algoritma smanjen je njihov doseg, no Facebook je tada počeo 'forsirati' videozapise, zbog čega su brojne kompanije zaposlile urednike video sadržaja kako bi pratili trendove na najvećoj društvenoj mreži na svijetu, napomenuli su na The Vergeu.

tri vijesti o kojima se priča Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote Samsung Galaxy S25 serija - 11 Nakon Britanaca, pozvali i Amerikance Iz Samsunga pozvali korisnike na aktivaciju važne opcije na telefonima

Orijentacija na objave prijatelja, umjesto na prikazivanje linkova brojnih portala uvelike će utjecati na broj posjeta na tim stranicama, što bi za neke kompanije koje su ovisne o oglašivačima (odnosno broju posjeta) moglo rezultirati 'kolapsom', dodali su na ovom popularnom tehnološkom portalu. Kinsey Wilson iz New York Timesa ne vjeruje kako će ove promjene u algoritmu rezultirati nekom radikalnom promjenom strategije njegove kompanije, no kaže kako će sve kompanije jednostavno morati vidjeti kako će se stvari razvijati u praksi i tek se onda prilagoditi tim promjenama. Govoreći o ovoj promjeni, iz Facebooka su na blogu komentirali kako u budućnosti svakom korisniku žele prikazati 'savršenu kolekciju priča', odnosno žele im prikazati samo onaj sadržaj koji im je najvažniji. Facebook ne želi određivati kakav će sadržaj njihovi korisnici pratiti i čitati već žele povezati ljude i ideje i omogućiti im pristup sadržaju koji će za njih biti najzanimljiviji.

Kako vi komentirate ovaj potez Zuckerbergove kompanije? Želite li da na vašem News Feedu zaista dominiraju objave prijatelja i obitelji ili bi radije da vam se na ovoj mreži prikazuju vijesti stranica, kompanija i medija koje pratite? Naravno, Facebook će i dalje ostaviti mogućnost prikazivanja obavijesti korisnika i stranica na prvom mjestu (što možete podesiti pod 'Pratim' kada su korisnici u pitanju, odnosno pod opcijom 'Sviđa mi se' na Facebookovim stranicama), a u budućnosti možemo očekivati nove promjene i prilagodbe načina na koji se korisnicima prikazuje sadržaj na ovoj mreži.  

Vezane vijesti