Automobilska industrija mora se prilagoditi radikalnim promjenama koje donosi budućnost, uključujući zamjenu klasičnih benzinaca i dizelaša s električnim automobilima te sve veći utjecaj autonomnih vozila. Tradicionalne kompanije zato se sve više fokusiraju na proizvodnju električnih vozila u koje ulažu milijarde eura/dolara, a jedna od posljedica takvih promjena su i otkazi – i to velik broj otkaza. Neka predviđanja tako govore da bi do kraja ovog desetljeća bez posla u njemačkoj automobilskoj industriji moglo ostati više od 400 tisuća ljudi.
Te su brojke zaista nevjerojatne, no čini se da su prvi koraci u tom smjeru već napravljeni te u Daimler AG-u, kompaniji čiji su dio i popularni brendovi poput Mercedesa, Smarta i Maybacha, razmišljaju o otpuštanju čak 15 tisuća ljudi tijekom sljedećih nekoliko godina. Još krajem prošle godine najavili su da bi bez posla do 2022. moglo ostati više od 10 tisuća ljudi, dok posljednji izvještaji njemačkih medija govore o otkazima za oko 15 tisuća zaposlenika.
Kao što to obično biva, razlog otkaza su uštede, pa bi manji broj zaposlenika kompaniji trebao uštedjeti oko 1,5 milijardi dolara. Novinari Business Insidera kontaktirali su s kompanijom te im je potvrđeno da su se s predstavnicima radnika dogovorili o ključnim točkama restrukturiranja, koje uključuju i smanjenje troškova radne snage, odnosno otkaze. Nisu htjeli potvrditi brojku od 15 tisuća otkaza, no govoreći o broju ljudi koji će ostati bez posla, spomenuli su "nižu peteroznamenkastu cifru".
Otkazi koji su neizbježni u Daimleru tijekom sljedećih godina samo su dio onoga što su za bližu budućnost najavile automobilske kompanije te bi tijekom sljedećih nekoliko godina u ovoj industriji, prema trenutačnim procjenama, bez posla trebalo ostati više od 80 tisuća ljudi.