Ovo desetljeće trebalo bi označiti veliku tranziciju na automobilskom tržištu na kojem će benzince i dizelaše zamijeniti vozila s električnim motorima. Tranzicija će biti spora jer problemi poput cijene, dosega, broja punionica, kao i vremena punjenja baterija neće tako brzo biti riješeni, no ona će donijeti i loše vijesti trenutačno zaposlenima u automobilskoj industriji.
Naime, kako predviđaju u savjetodavnom vijeću njemačke vlade NPM (Nacionalna platforma za budućnost mobilnosti), samo u toj zemlji prelazak na električna vozila mogao bi rezultirati gubitkom oko 410 tisuća radnih mjesta tijekom ovog desetljeća. Kako navode u NPM-u, električni motori imaju manje dijelova i nisu toliko zahtjevni za održavanje, što je dobra vijest za njihove korisnike, no ne i osobe zaposlene u tradicionalnoj automobilskoj industriji.
Samo u proizvodnji motora i mjenjača bez posla bi do 2030. trebalo ostati gotovo 90 tisuća ljudi, a velik broj ljudi bez posla će ostati i zbog automatizacije, odnosno robota i softvera koji će u tvornicama zamijeniti ljudsku radnu snagu. Njihov pesimizam ipak ne dijeli glavna njemačka organizacija automobilske industrije (VDA) iz koje kažu da su ta predviđanja bazirana na nerealno ekstremnom scenariju.
Nevezano za broj otkaza koji će biti podijeljeni u automobilskim kompanijama, povećana prodaja električnih automobila te stanica za njihovo punjenje utjecat će na zapošljavanje novih ljudi ili prekvalifikaciju postojećih radnika.
Prema informacijama objavljenim prošle godine, u njemačkoj automobilskoj industriji u 2018. bilo je zaposleno 834 tisuće ljudi, što je najviše zaposlenih od 1991. S obzirom na to da se ove godine predviđa globalni pad prodaje automobila, može se očekivati da će i njemačke automobilske kompanije podijeliti otkaze svojim zaposlenicima, kažu na Reutersu.