Piratstvo i servisi poput Napstera na početku prošlog desetljeća, odnosno kasnije Pirate Bayja i sličnih uvelike su utjecali na smanjenje prodaje CD-a, a jedan od načina na koji je glazbena industrija pokušala nadoknaditi velike financijske gubitke jest prodajom digitalne glazbe. Rješenje je na početku ponudio Steve Jobs koji je korisnicima ponudio online trgovinu iTunes na kojoj su korisnici na jednom mjestu mogli pronaći i kupiti milijune pjesama (ovaj servis nikada nije zaživio u Hrvatskoj).
No, iako je broj kupljenih pjesama putem ovog servisa rastao te iako su i druge kompanije predstavile slične servise, zarada od downloada nije mogla nadoknaditi gubitak novca od smanjenja prodaje CD-a, a posljednjih godina sve popularniji postali su streaming servisi poput Spotifya i Deezera – umjesto kupovine glazbe, korisnici je 'posuđuju', odnosno imaju pristup milijunima pjesama i albuma (koje se mogu slušati online ili skidati na računala i mobilne uređaje), dok god plaćaju mjesečnu pretplatu ili, u nekim slučajevima, korištenje servisa i slušanje glazbe je besplatno, a financira se oglašavanjem. Veliki dio korisnika favorizira upravo ovakve besplatne servise na kojima moraju slušati oglase te je zarada od servisa financiranih oglašavanjem u prvoj polovici ove godine porasla na 163 milijuna dolara sa 128 milijuna dolara koliko je iznosila u istom razdoblju 2014. godine. No, osim što je proteklih godina zabilježen veliki porast popularnosti streaming servisa, ovo razdoblje možemo nazvati i 'povratkom gramofonskih ploča'.
Naime, u prvoj polovici ove godine prodajom ploča ostvarena je veća zarada u odnosu na streaming servise bazirane na oglašavanju – čak 222 milijuna dolara te ploče donose skoro trećinu zarade od prodaje glazbe u fizičkim formatima. Prodaja gramofonskih ploča u odnosu na isto razdoblje prošle godine porasla je čak 52 posto, dok je prodaja CD-a smanjena za skoro trećinu. 'U svijetu pop kulture u kojem dominira streaming, zanimljivo je vidjeti tako snažan povratak glazbenih ploča, što neki smatraju velikom kulturalnom promjenom', komentirali su na Business Insideru ove podatke koje je objavilo američko udruženje glazbenika (RIAA). Dodaju kako korisnici s kupovinom vinila često dobiju mogućnost i besplatnog skidanja digitalnog izdanja tih albuma, kao i neki ekskluzivni sadržaj rezerviran samo za kupce ploča (ili CD-a).
Ipak, najveći zaradu glazbenicima i dalje donose streaming servisi (koji se financiraju plaćanjem pretplate, ne oglasima) – u prvoj polovici godine ostvarena je zarada veća od milijarde dolara, dok je zarada od prodaje fizičkih medija (ploča i CD-a) iznosila 748 milijuna dolara. Na BI-u napominju kako su glazbenici često nezadovoljni novcem kojeg dobiju od ovakvih servisa te smatraju da je zarada koju oni dobiju premala u odnosu na broj preslušavanja njihovih pjesama na ovim servisima, zbog čega bi neki dodatnu zaradu mogli tražiti upravo u povećanoj prodaji gramofonskih ploča.