Privatnost korisnika kao prioritet: "Uvijek razmišljam o očekivanjima korisnika, povrh svega što zakon traži"

Danas je Europski dan zaštite osobnih podataka. Mnoge tvrtke tek na taj dan razmišljaju o privatnosti korisnika, no ne i Viber.

Branimir Vorša | 28.01.2022. / 13:47

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Za mnoge pojedince Europski dan zaštite osobnih podataka je dan tijekom kojeg se educiraju o privatnosti, pokušavaju razumjeti što to znači za njih te koji su najbolji alati, aplikacije i platforme koje štite njihovu privatnost. Za mnoge tvrtke, to je dan kad razmatraju što poduzimaju kako bi zaštitili privatnosti korisnika.

U Viberu primjerice ističu kako su izuzetno ponosni što je privatnost jedna od najbitnijih stavki njihovog poslovanja koju stalno imaju na umu pri razvoju novih značajki ili donošnju poslovnih odluka.

Stanje privatnosti u 2022. godini

Jedna od popularnijih riječi u 2021. je bila “data” tj. podaci, a u Viberu vjeruju da će tako ostati i u doglednoj budućnosti. Što aplikacije za razmjenu poruka i druge tehnološke tvrtke zapravo znaju o nama i što rade s tim informacijama postala su i ostala bitna pitanja. Ključ leži u ravnoteži između profitabilnosti i odgovornosti, jer tvrtke moraju opravdati razloge zbog kojih prikupljanju podatke te trebaju prikupljati samo podatke koji su im zaista potrebni kako bi unaprijedili svoj proizvod ili uslugu, a pritom i dalje biti profitabilni i poštivati odabir svojih klijenata, ističu u Viberu.

Kako je sve većem broju ljudi stalo do sigurnosti njihovih osobnih podataka i načina na koji su ti podaci zaštićeni, aplikacije za razmjenu poruka, Viber, WhatsApp, Telegram i Signal, morat će nastaviti s iskrenom dvosmjernom komunikacijom s ljudima o tome što tvrtke rade kako bi zaštitili njihove podatke te što se točno prikuplja i kako se ti podaci koriste.

Dilema o privatnosti

Velik je izazov postići ravnotežu između očuvanja sigurnosti korisnika i pružanja iskustva bogatog značajkama. Prava pitanja glase, kako se messaging aplikacija može optimizirati za svakog korisnika bez da prikuplja mnogo informacija? Kako aplikacija može pružiti osjećaj kontrole, a da istovremeno ne preopterećuje korisnika?

Viber je u 2021. godini proveo anketu nad tisućama svojih korisnika kako bi utvrdili trebaju li napraviti korak dalje u zaštiti privatnosti, odnosno kreirati značajku da poruke nestanu, ovisno o zadanim postavkama. Anketa im je pružila uvid da je većini ispitanika stalo do privatnosti i da ne žele da se išta od njihovih podataka sprema na Viberu. Također, preko 81 posto ispitanika izjavilo je da želi imati mogućnost pregledavanja starih poruka.

Viber je stoga korisnicima odlučio dati mogućnost izbora. Svatko može ući u svoje postavke privatnosti i odabrati hoće li se njihove poruke sigurnosno kopirati na Google i Apple cloud servise ili ne, obzirom da Viber uopće ne pohranjuje razgovore u svoj cloud.

Viber isto tako nudi i dvije vrste skrivenog chata, prvi su poruke koje nestaju unutar postojećih jedan-na-jedan ili grupnih razgovora, a drugi su skrivene poruke kojima se može pristupiti samo korištenjem PIN-a. Osim navedenih, Viber korisnicima nudi i mnoge druge sigurnosne značajke.

Kako Viber gleda na privatnost u aplikacijama za razmjenu poruka

U nekim je tvrtkama sigurnost prilično kompleksna tema kojom se zapravo nitko ne želi baviti. Viber za privatnost korisnika ima posvećen poseban tim kojem je to prioritet i transparentna tema za sve. Njihov šef informacija, poznat i kao čuvar privatnosti korisnika, Amir Ish-Shalom, nadzire tehnološke aspekte aplikacije i brine se da Viber prikuplja samo podatke potrebne za dobivanje neophodnih uvida kako bi se naša usluga poboljšala, uz istovremenu zaštitu privatnosti korisnika i držanja njihovih podataka sigurnim.

Viberova glavna savjetnica Idit Arad vodi pravni tim koji osigurava da uvijek ispunjavaju zahtjeve postavljene od strane zakona i propisa o privatnosti diljem svijeta. Pokušavam se staviti u cipele naših korisnika. Stalo mi je do vlastite privatnosti, a znam da i naši korisnici misle isto o vlastitoj... Uvijek razmišljam o tome što naši korisnici očekuju, povrh onoga što zakon zahtijeva, kaže Arad.

Vodimo uspješnu tvrtku, ali svi znamo da je taj uspjeh vezan uz temu privatnosti i postoji upravo zahvaljujući njoj, ističu Arad i Ish-Shalom odgovarajući na pitanje što ih čini najponosnijima na pristup kojeg Viber ima.

Spam, prijevare i sigurnost

Biti online znači da možete naići na neželjeni sadržaj ili da vam isti može biti poslan. U Viberu su toga svjesni te su zato implementirali još jednu značajku kojom neželjene poruke drže što dalje od korisnika, odnosno prijavom neželjenih poruka u Communityjima, korisnici imaju mogućnost prijaviti Communityje i poruke koje su im poslane. One koje Viberov sustav smatra neželjenim na temelju prijava bit će i uklonjeni.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti