Spreman za rock&roll: Ovaj cestovni projektil koji ubrzava od 0 do 100 za 1,69 sekundi vozit će samo 50 odabranih

Sasvim električan, nevjerojatno skup i suludo brz japanski hiperautomobil Aspark Owl spreman je za isporuku 50 kupaca s najdubljim džepom.

Branimir Vorša | 11.09.2020. / 10:53

Prvi japanski sveelektrični hiperautomobil Aspark Owl, kad je bio predstavljen javnosti u studenom 2019., podigao je mnoge obrve istaknutim performansama, no to je bio tek prototip nešto smanjene moći, radi sigurnosnih razloga.

Owl je sad spreman za isporuku kupcima, a japanski proizvođač proizvest će ih svega 50 komada. Cijena nije za svačiji džep, blago rečeno, i iznosi nevjerojatnih 3,43 milijuna dolara, no za nju se dobije pravo na hvalisanje koje drugi vozači ne mogu ni zamisliti - od 0 do 100 za nestvarnih 1,69 sekundi!

U našoj bilježnici automobil s ovakvim performansama spada u kategoriju cestovnih krstarećih projektila.

Dakle Aspark Owl serijski je proizveden hiperautomobil i odsad je spreman za isporuku kupcima, onima s najdubljim džepom.

Sve statistike vezane za ovaj automobil nadilaze superlative i gnijezde se u hiperlativima. Owl razvija vrtoglavih 2012 konjskih snaga i ima okretni moment od jednako vrtoglavih 2000 NM. Maksimalan broj okretaja motora iznosi 15.000, što ga isto tako čini vjerojatno najboljim u tom segmentu u svijetu.

Tu je i 64-kilovatna litij-ionska baterija koja daje maksimalnu autonomiju vožnje od 450 kilometara (umjerenog stila vožnje).

Maksimalna brzina Owla je, za 99 posto cesta neupotrebljivih 400 kilometara na sat, što ga ne čini najbržim na svijetu, ali budimo iskreni, ranije spomenuto ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat razuvjerit će svakog u nadmetanje s ovom cestovnom zvijeri.

Tijelo Owla napravljeno je u potpunosti od plastike konstrukcijski ojačane karbonskim vlaknima, osim krovnog dijela, koji je napravljen od nehrđajućeg čelika zbog veće čvrstoće.

Automobil je visok tek 99 centimetara, što ga čini jednim od najnižih, ako ne i najnižih cestovno legalnih automobila na svijetu.

Owl ima dupli ovjes u svakom kutu vozila, zajedno s hidrauličkim namještanjem visine vozila na tri razine, od najnižih 8 cm do najviših 16 cm.

Za kočenje su zaduženi karbonsko-keramički diskovi.

Za kraj ćemo napraviti malu usporedbu sa C_Two domaćeg proizvođača Rimac Automobili, koji je i sam u samom vrhu kategorije cestovnih projektila.

C_Two nadmašuje Owla u dvije kategorije performansi, a one su maksimalna brzina i okretni moment. Maksimalna brzina C_Two je 412 kilometara na sat, a okretni moment 2300 NM. No razlika u ubrzanju, barem kad govorimo o kategoriji automobila koji postižu ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat u manje od dvije sekunde, ipak je osjetna. C_Two to radi za 1,85 sekundi, dok Owl to čini za 1,69 sekundi. U konjskim snagama Owl ima neznatnu prednost od 70 konjskih snaga.

 

Izvor: TechEBlog

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti