Jedna je od neizostavnih tema današnjice digitalna transformacija koja obuhvaća uporabu digitalnih tehnologija i promjenu modela poslovanja te u potpunosti mijenja naše gospodarstvo. Procjena je da će se vrijednost digitalne ekonomije u Hrvatskoj do 2025. godine povećati četiri puta. U Hrvatskoj se digitalna transformacija uglavnom provodi parcijalno, što znači da tvrtke uvode nove tehnologije, ali ne mijenjaju svoje poslovne modele u skladu s njima. No bez obzira na to, ipak postoje hrvatske tvrtke koje su uspješno provele digitalnu transformaciju i u posljednje vrijeme sve ih je više, od malih do velikih poduzeća.
Neke od tvrtki uvode tehnologiju dubokih neuronskih mreža kako bi svojim klijentima, odnosno korisnicima olakšale korištenje.
Poliklinika Bagatin počela je s primjenom umjetne inteligencije
Istraživanja su pokazala da će tvrtke koje ranije počnu s primjenom umjetne inteligencije ostvariti čak dva puta veću profitabilnost. Prepoznali su prilike i prednosti umjetne inteligencije koja im danas očitava sve rendgenske snimke. Osim toga digitalizirali su svoje interne procese i time postigli veći komfor za osoblje i pacijente zahvaljujući uštedi vremena i boljoj koordinaciji.
Zanimljivo je predviđanje kako će do 2025. godine biti moguće automatizirati čak 52 % zadataka u hrvatskom gospodarstvu, i upravo je zato tvrtka Tokić Autodijelovi već ukorak s digitalnim trendovima u poslovanju. U posljednjih nekoliko godina tvrtka je provela puno internih digitalnih transformacija i jedna od najinteresantnijih tiče se upravo tehnologije Robotic process automation (RPA) odnosno automatizacije poslovnih procesa kojom su dobili iznimno veliku uštedu vremena. Osim toga fokusirani su na kontinuirano praćenje internih trendova i trening zaposlenika zbog dodatnog poboljšanja poslovnih procesa.
Ovo su samo neki od uspješnih primjera iz praksi. I upravo će ove, ali i mnoge druge tvrtke 5. veljače u zagrebačkoj Laubi na najposjećenijoj konferenciji HUP-ICT Udruge, pod nazivom Digitalna (R)evolucija 3.0, predstaviti svoje poslovne modele i pružiti stvaran uvid u procese digitalne transformacije kroz vlastite uspješne primjere iz prakse. Što su sve naučili, koja su bila očekivanja, koje su bile zablude, kako su se rješavali problemi i koji su krajnji rezultati, otkrit će njihovi predstavnici u svojim poduzetničkim pričama i iskustvima.
Namjera Digitalne (R)evolucije 3.0 jest ohrabriti i druge poduzetnike da prepoznaju prilike i prednosti koje donosi digitalna transformacija te da uvedu nove organizacijske modele omogućava tehnologija.