Biti internetska zvijezda i zarađivati dok objavljujete svoje fotografije, statuse ili videouratke san je brojnih mladih ljudi diljem svijeta. Nekima to i uspijeva.
No čini se kako su u Kini internetsku slavu shvatili kao ozbiljan biznis te su čak otvorili studijski smjer na Yiwuu, industrijskom i komercijalnom fakultetu kraj Šangaja.
Tamo studenti mogu upisati smjer "poziranje i etikete" i naučiti sve što im je potrebno kako bi se vinuli među internetske zvijezde. Umjesto matematike ili jezika uče kako se odjenuti po posljednjoj modi, našminkati se, napraviti savršeni selfie, ponašati se pred kamerom i prepoznati poznate svjetske modne marke.
U pozadini cijele ideje zapravo je mnogo novca. Naime, većina se svjetski popularnih internetskih zvijezda financira od izdašnih sponzorskih ugovora ili pokreću vlastite modne odnosno kozmetičke linije koje im donose velik novac.
Procjenjuje se kako je vrijednost takve "industrije internetskih zvijezdi" samo u Kini dosegnula vrtoglavih 7,7 milijardi dolara (51,35 milijardi kuna) te će se udvostručiti u sljedeće dvije godine.
Kineske internetske zvijezde svojim blogovima, video blogovima i objavama utječu na čak 20 posto obavljenih kupovina na internetu u Kini.
Oni imaju svoje pratitelje koji veoma lako postaju kupci onih robnih marki koje im zvijezde preporuče, istaknuo je Zhang Yi, voditelj konzultantske grupe iiMedia Research Group za Business Insider.
Influenceri ili utjecajne osobe sve su češće na meti poznatih tvrtki i brandova koji njihovu popularnost žele iskoristiti kako bi doprli do novih kupaca.
Da je to sve češća praksa govori i činjenica kako je Instagram nedavno počeo uvoditi objave koje moraju jasno biti označene kao sponzorirane odnosno plaćeno partnerstvo, što znači da promoviraju određenu tvrtku ili brand, upravo kako bi pratitelji poznatih osoba bili svjesni da te osobe za promociju proizvoda dobivaju novac.
Velik novac, ako je suditi po kineskom tržištu.