Do sada su znanstvena istraživanja slika uglavnom bila usmjerena na utvrđivanje materijala koje su slikari koristili, ali to nije dovoljno za razumijevanje razloga koji stoje iza umjetničke prakse, rekla je za Ansu IIlaria Bonaduce, izvanredna profesorica na Odsjeku za kemiju i industrijsku kemiju na Sveučilišta u Pisi.

tri vijesti o kojima se priča Droga, ilustracija Roditelji, oprez! "Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge Zračni taksi Joby Aviationa Napravljen veliki korak Počinje velika tehnološka revolucija u zrakoplovstvu: Nebom će dominirati potpuno drukčije letjelice Cheyava Falls u dolini Neretva Vallis u krateru Jezero na Marsu Na Marsu NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života?

U svojoj studiji, znanstvenici sa Sveučilišta u Pisi, Instituta za kemiju organometalnih spojeva Nacionalnog istraživačkog vijeća i Nacionalnog međusveučilišnog konzorcija za znanost i tehnologiju materijala (Instm) u Firenci usredotočili su se na praksu dodavanja žumanjka u uljanu boju, koji su koristili mnogi poznati slikari, od Leonarda i Botticellija do Durera, Vermeera i Rembrandta, među ostalima.

Slika nije dostupna Znanstvenici nude 250.000 dolara onome tko može pročitati karbonizirane svitke stare 2000 godina

Slika nije dostupna FOTO Njemački dizajner stvorio zapanjujuće futurističke stadione uz pomoć umjetne inteligencije

U laboratoriju smo pripremili boje s dodatkom žumanjka... kako bismo proučili njihovo kemijsko i fizičko ponašanje, rekla je Bonaduce.

Znanstvenici su otkrili da proteini jaja oblažu čestice pigmenta i sprječavaju apsorpciju vlage iz okoline. Osim toga, žumanjak čini mješavinu boja postojanijom, sprječava nastajanje sitnih pukotina tijekom sušenja i sprječava požutjelost pigmenata.

Sada nastavljamo raditi koristeći druge analitičke tehnike kako bismo istražili mikrostrukturu, tako da možemo prijeći na proučavanje poznatih slika, kazala je Bonaduce.

Uzorci 'Oplakivanja Krista' Sandra Botticellija, koji se čuvaju u Muenchenu, već su dostupni, no radit ćemo i na drugim djelima Tiziana i Ghirlandaia, rekla je ona.