Koliko su današnja autonomna vozila sigurna? Iako nisu savršena te su zabilježene nesreće i problemi u kojima su sudjelovala, iz Googlea, odnosno Wayma već godinama tvrde kako su njihova računala bolji vozači od ljudi. Kompanija je već uložila velike resurse u razvoj te tehnologije, što im se sada isplaćuje jer njihovi taksiji u kojima nema vozača već neko vrijeme na određenim tržištima prevoze putnike.

tri vijesti o kojima se priča Komet 3I/ATLAS snimljen teleskopom Hubble 3I/ATLAS "Međuzvjezdani posjetitelj" još je čudniji nego što su znanstvenici mislili Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi Šok Ostvarenje noćne more Ako pregledavate pornografiju, ovo vam može život pretvoriti u pakao

Slika nije dostupna Britanski startup koristeći podatke želi smanjiti broj prometnih nesreća i poginulih na cestama

Vozila kojima upravljaju računala često se oslanjaju na poseban tip radara nazvan lidar, koji se smatra “očima autonomnih automobila”. No jedno je nedavno istraživanje pokazalo kako te oči automobila mogu oslijepiti, odnosno kako se lidar jednostavno može prevariti korištenjem lasera.

Na temelju povratnih signala koje emitira lidar računalo može prepoznati predmete i osobe oko sebe pa automobil zna gdje se nalaze prepreke na cesti, gdje su automobili, kretanje pješaka itd. No ako se precizno upotrijebi laserska zraka i uperi prema lidaru, taj se radar može lako prevariti, pa ponekad neće prepoznati prepreke na cesti, odnosno automobile i pješake koji se nalaze u blizini. Takav laser, naime, može izbrisati sve podatke lidara tako da on ne dobiva povratne informacije o svojoj okolini i objektima koji ga okružuju.

Ne treba ni naglašavati koliko je to opasno jer bi računalo imalo percepciju kako su uvjeti na cesti sigurni te da oko njega nema drugih automobila i pješaka, dok bi stvarnost bila drukčija te bi takav “zaslijepljeni” automobil mogao izazvati velike probleme.

Znanstvenici koji su sudjelovali u istraživanju kažu da je to prvi put da je netko uspio prevariti lidar i izbrisati podatke, odnosno signale koje prima.

Slika nije dostupna Autonomni automobili izazvali prometni kaos u San Franciscu

Rješenje ipak postoji, prenose na Tech Timesu. Znanstvenici koji su uspjeli prevariti lidar kažu da bi se problem mogao riješiti nadogradnjom senzora, odnosno softvera koji analizira podatke, koji bi onda mogao prepoznati lažne signale koje laser emitira.

Izvor: Tech Times