Američki regulator traži da se Meti zabrani zarađivanje na djeci i mladima

U Meti, naravno, nisu oduševljeni ovim izvještajem Savezne trgovinske komisije te je njen glasnogovornik Andy Stone rekao kako je taj potez samo politički trik.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 04.05.2023. / 14:02

Meta (Foto: Afp)

Facebook je više puta do sada upadao u probleme zbog kršenja privatnosti korisnika, a nova istraga koju je nedavno provela američka Savezna trgovinska komisija (FTC) pokazala je kako Zuckerbergova kompanija i dalje nije napravila sve što je trebala kako bi zaštitila korisnike, pogotovo one najmlađe. Ova je tvrtka s FTC-om još 2020. postigla nagodbu tešku čak 5 milijardi dolara, a osim financijske kazne, tada su dogovorena pravila koja bi Meta trebala poštivati, no kako je pokazala nova istraga, neka su od tih pravila prekršili.

Slika nije dostupna Unatoč gubicima i otkazima, Zuckerberg ne odustaje: Nastavljamo s razvojem metaverzuma i umjetne inteligencije

Odgovornost Facebooka, navodi se u tom izvještaju, ugrozila je sigurnost mladih korisnika, a kritizirane su i nedovoljno dobre roditeljske kontrole. Tako se pokazalo da korisnici mlađi od 13 godina, bez roditeljskog dopuštenja i nadzora komuniciraju s drugim osobama putem Metinih društvenih mreža. Također, iako su iz Mete ranije najavili kako aplikacijama trećih strana neće davati privatne informacije o korisnicima ako oni te aplikacije ne koriste 3 mjeseca, u teoriji se pokazalo da one i dalje imaju pristup podacima.

Iz FTC-a su zato dali svoje prijedloge što bi Meta trebala napraviti, a ako Zuckerbergova kompanija zaista bude morala postupiti prema njima, time bi se moglo značajno ugroziti poslovanje tvrtke u budućnosti, uključujući i širenje na tržište virtualne stvarnosti koje je Zuckerbergov glavni fokus, komentirali su na CNN-u.

Meti bi se, prema tom prijedlogu, trebala zabraniti monetizacija podataka koje skuplja od mladih korisnika, a zanimljivo je da se traži i odgoda lansiranja novih opcija sve dok neka treća strana ne prouči jesu li one u skladu s politikom privatnosti s kojom se štite korisnici i tek onda da zeleno svjetlo za njihovu implementaciju. Također, zatražena su i nova ograničenja oko načina na koji Meta može koristiti svoju tehnologiju za prepoznavanje lica te bi kompanija od svakog korisnika morala zatražiti dopuštenje za svako buduće korištenje te tehnologije.

Mark Zuckerberg Facebook zbog opasnog propusta mora korisnicima platiti 750 milijuna dolara: Jeste li među njima?

U Meti, naravno, nisu oduševljeni ovim izvještajem Savezne trgovinske komisije te je njen glasnogovornik Andy Stone rekao kako je taj potez samo politički trik. Smatra kako FTC ima poseban pik na Metu, dok kineskim kompanijama poput TikToka dopuštaju da bez ograničenja posluju na američkom tlu.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti